۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۲۵۱۳۲

کتاب «انسان از منظر قرآن» انسان‌شناسی شهید بهشتی منتشر شد

کتاب «انسان از منظر قرآن» انسان‌شناسی شهید بهشتی منتشر شد
کتاب «انسان از منظر قرآن»، مجموعه گفتارها و نوشتارهای شهید آیت الله دکتر بهشتی، پیرامون «شناخت انسان» است که به همت نشر معارف چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب انسان از منظر قرآن، مجموعه گفتارها و نوشتارهای شهید آیت الله دکتر بهشتی، پیرامون «شناخت انسان» است که به همت نشر معارف چاپ و روانه بازار نشر شد.

انسان‌شناسی شهید بهشتی، ظهور و بروز اندیشه‌های جهان شناختی و در عین حال زمینه‌ساز اندیشه‌های سیاسی، حقوقی، تربیتی و... شهید بهشتی است. اثر حاضر مشتمل بر نگاه‌های انسان شناختی آیت الله بهشتی است و به سوال‌هایی نظیر انسان کیست؟ از کجا آمده و به کجا می‌رود؟ و... پاسخ می‌دهد.

بدون شک انسان؛ نقطه عطفی در خلقت است و یگانه جانشین خالق هستی بر زمین، مهم‌ترین پرسش در مورد انسان، پرسش از کیستی و سوال از هویت اوست. اثر حاضر مشتمل بر پنج فصل و یک مقدمه پیرامون مختصات انسان عصر ماست.

انسان عصر ما آفرینش انسان (نظریه تکامل، آفرینش انسان از دیدگاه اسلام، خلقت حوا، عالم ذر) هویت انسان ( انسان در مکاتب معاصر، انسان در قرآن) فطرت (چیستی فطرت، فطرت؛ عنصر مشترک همه انسان‌ها، فطرت و اراده آزاد انسانی، خداشناسی فطری) ویژگی‌های انسان (عقل نظری، عقل عملی و عشق، اختیار و انتخاب، مسئولیت، ابتکار و خلاقیت) فرد و جامعه (اصالت فرد و جامعه، انسان از دیدگاه ماتریالیسم دیالکتیک، نظام اجتماعی، انتخاب‌گری انسان و صلاح جامعه) عناوین مطرح شده در این کتاب است.

کتاب انسان از منظر قرآن، مجموعه گفتارها و نوشتارهای شهید آیت الله دکتر بهشتی، پیرامون «شناخت انسان» است با قیمت ۷۵ هزار تومان در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه به همت نشر معارف چاپ و روانه بازار نشر شد.

ارسال نظرات