۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۲۴۹۳۹
در گردهمایی ائمه جمعه استان مطرح شد؛

ابراز نگرانی امام جمعه ساری از وضعیت فرهنگی جامعه

ابراز نگرانی امام جمعه ساری از وضعیت فرهنگی جامعه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی جامعه گفت: در زمینه مسائل فرهنگی نیز شاهد وقاحت، قبح‌زدایی و قبح‌شکنی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی ائمه جمعه در دانشگاه علوم دریایی و راهبردی امام خمینی(ره) ارتش جمهوری اسلامی در نوشهر با اشاره به این که حضرت علی(ع) در حکمت ۱۷۳ فرمودند کسی که به نفس بپردازد و خودش را رشد دهد معلم نفس خود خواهد شد، گفت: این سفارش مهم امام علی(ع) باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که از شهید مدرس نقل شده خداوند ترس و آمال و آرزو را به من نداده است، افزود: وقتی این دو چیز را نداشته باشی می توانی حرف‌های خود سریع بیان کنی که باعث ذلت انسان می‌شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که ائمه جمعه و روحانیت حلقه وصل میان مردم و حکومت است، ادامه داد: ائمه جمعه باید پیگیر مشکلات مردم باشند و نسبت به مسائل اجتماعی و رخدادهای مهم کشور نباید بی تفاوت باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور که موجب متشنج شدن حوزه امنیت و فضای جامعه شده است، تصریح کرد: همه ما باید ضمن اعلام انزجار از این اغتشاشات، حمایت خود را از مقام معظم رهبری با قاطعیت اعلام و از نیروهای امنیتی که مظلومانه در مقابل خشونت‌های بسیار سخت ایستادند و سعی کردند با ملایمت اوضاع را مدیریت کنند حمایت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که متأسفانه در پی اغتشاشات به اموال دولتی بیش از هزار میلیارد تومان خسارت رسید، گفت: اموال شخصی، جان و توهین مقدسات به جای خودش، به هر حال ما باید صدای رسای مردم مازندران در محکومیت این اغتشاشات به لحاظ ابراز انزجار و اعلام حمایت از مقام معظم رهبری و حمایت از نیروهای حافظ امنیت باشیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود نحوه پیشروی اغتشاشات اخیر را به عملیات نظامی تشبیه و تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد که نیروهای زمینی دشمن در حوزه فرهنگی بی محابا در حال پیشروی هستند و خودشان را در کوچه و خیابان نشان می‌دهند، در این زمینه هم باید روشنگری کنیم و دستگاه های مسؤول و مؤمنان نیز ورود کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز باغداران و کشاورزان از نظر بازار فروش محصولات با رکودی مواجهه هستند، گفت: در هر حال وظیفه ما این است که مطالبات مردم را در این حوزه هم به مسؤولان برسانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی جامعه گفت: در زمینه مسائل فرهنگی نیز شاهد وقاحت، قبح‌زدایی و قبح‌شکنی هستیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات