۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۷۲۴۷۶۶
معاون امور استان های صداوسیما در جمع نمایندگان طلاب:

۲۹۸ شبکه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند

۲۹۸ شبکه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند
عابدینی گفت: امروز فشار بر روی جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است و در حال حاضر 298 شبکه فارسی زبان بر علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آقای حسن عابدینی، معاون امور استان های صداوسیما در نشست صمیمی جمعی از نمایندگان طلاب و فضلا که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد، اظهار داشت: در هفته بسیج قرار داریم و بحمدالله تفکر بسیجی در یمن، سوریه، لبنان، عراق و ... نفوذ کرده و شاهد ثمرات بالایی از این تفکر در سایر کشورها هستیم.

وی در ادامه ابراز داشت: اندیشه های حوزه های علمیه در خارج از کشور بسیار نمایان است و سالیانی که در خارج از کشور مشغول خدمت بودم، این مسئله را مشاهده کرده ام.

معاون امور استان های صداوسیما خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب در سال های گوناگون، منویات بسیار زیادی داشته و سال های بسیاری با نام های اقتصادی نامگذاری شده است؛ اما منویات ایشان به درستی عملیاتی نشده است؛ اما امید داریم که دولت فعلی در این زمینه فعالیت های مناسبی را داشته باشد و بحمدالله کارهای خوبی آغاز شده است.

عابدینی در ادامه به موضوع تحریم ها اشاره و تصریح کرد: تولید فکر در ابتدای پیروزی انقلاب بسیار زیاد بوده و نظریه پردازان بسیاری داشته ایم؛ اما امروز در تولید فکر و اندیشه مناسب برای جامعه، دغدغه داریم و صداوسیما نیز در این زمینه با مشکلاتی مواجه است.

وی بیان داشت: امروز فشار بر روی جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است و در حال حاضر، 298 شبکه فارسی زبان بر علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.

۲۹۸ شبکه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند

معاون امور استان های صداوسیما اظهار داشت: ما دست خود را برای تولید فکر به سوی شما دراز می کنیم و امیدواریم نظرات کارشناسی خود را به ما برسانید.

دکتر عابدینی ابراز داشت: رهبر انقلاب در چله دوم انقلاب، سه مسئولیت مهم «آوردگاهی برای برخورد با اندیشه های منحط و نظام سلطه»، «قرارگاهی برای پراکندن امید برای مردم» و «آسایشگاهی برای نشان دادن ظرافت و هنر و ارزش های بصری» را برای رئیس سازمان صداوسیما قرار دادند که برنامه ریزی های سازمان در این مسیر قرار دارد.

معاون امور استان های صداوسیما در پایان به سوالات و پیشنهادات نمایندگان طلاب و فضلا پاسخ داد.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان طلاب به دستور امام راحل راه اندازی شده و نمایندگان نیز منتخب طلاب سراسر کشور بوده و با برگزاری انتخابات، انتخاب می شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون هشت دوره چهارساله مجمع نمایندگان طلاب به اتمام رسیده و به زودی انتخابات دوره نهم مجمع نمایندگان طلاب برگزار خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز کرد: بحمدالله مجمع نمایندگان طلاب متشکل از نمایندگان انقلابی است و این مجمع تحت اشراف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فعالیت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان ساخت: توقع نظام، انقلاب، رهبری و مردم از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بالاست و امام خمینی (ره)، صداوسیما را دانشگاه دانستند.

وی در پایان تصریح کرد: ظرفیت صداوسیما بالاست و باید از این ظرفیت، استفاده بهتری انجام شود.

۲۹۸ شبکه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند
در این جلسه، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن قدردانی از زحمات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که از جمله آن: هماهنگی صداوسیما با منویات رهبر انقلاب، تقویت مباحث دینی و فرهنگی در تلویزیون، ترویج سبک زندگی اسلامی، تقویت مباحث انقلابی در صداوسیما، تقویت و تربیت هنرمندان مؤمن و انقلابی، تولید برنامه های دینی و اسلامی برای کودکان و نوجوانان، استفاده از مجری های دغدغه مند در رسانه ملی، تقویت اعتماد مردم به صداوسیما، استفاده از فکر و نظر فعالان رسانه ای دغدغه مند، عدم بزرگنمایی برخی سلبریتی ها در رسانه ملی، تولید محتواهای فاخر مذهبی، ارائه الگوی درست به جوانان، انتخاب ساعت مناسب برای پخش برنامه های مناسب، پیشگام شدن صداوسیما در انتشار به موقع اخبار و وقایع روز بود.

همچنین جلوگیری از ترویج اشرافی گری در صداوسیما، جلوگیری از ترویج برخی انحرافات در سریال ها، امکان سنجی امکانات و ظرفیت های موجود در جامعه، نیازسنجی نیازهای جامعه، برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در صداوسیما، آسیب زدایی از مشکلات موجود در سازمان، تقویت مرکز پژوهش های صداوسیما، حذف کارتون های خشونت آمیز در تلویزیون، تدوین حرفه ای اخبار، توجه به سرمایه های اجتماعی، استفاده از بازیگران موجه برای نقش روحانی در سریال ها، ترویج سبک زندگی مؤمنانه در رسانه ملی، تدبیر صداوسیما برای جنگ روایت ها، تقویت آموزه های دینی، حمایت از سازندگان انیمیشن های ارزشی، انتشار بهتر نظرات مراجع عظام تقلید در تلویزیون، راه اندازی کانال های مستقل برای اماکن مذهبی و مقدسه ایران، تقویت مسئله حجاب در تلویزیون، تقویت مباحث دفاع مقدس در رسانه ملی، استفاده از مداحی های موجه در صداوسیما و مواردی دیگر از پیشنهاداتی بود که مطرح شد.

گفتنی است حجت الاسلام لطفی نیاسر، مدیرکل صداوسیمای مرکز استان قم نیز در ابتدای این جلسه خیرمقدم گفت و به گوشه ای از سابقه معاون امور استان های رسانه ملی اشاره کرد.

ارسال نظرات