۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۷۲۴۵۹۵
خطیب حرم مطهر رضوی:

رزق و روزی انسان ها از سوی خداوند تضمین شده است

رزق و روزی انسان ها از سوی خداوند تضمین شده است
اصفهان – حجت الاسلام امین نیا گفت: امام حسن عسکری(ع) می‌فرماید، مراقب باشید رزق ضمانت شده، شما را از عملی واجب که درباره آن در قیامت پرسیده می‌شود باز ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مرتضی امین نیا پیش از ظهر امروز در نشست اخلاقی کارکنان واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، با اشاره به اینکه انسان‌ها در زندگی خود با امور اساسی و مهم و غیر مهم و غیر اساسی روبرو است، گفت: گاهی امور غیر مهم سبب تاخیر در امور اساسی و مهم می‌شود.

وی افزود: انسان‌ها در امور زندگی خود گاهی با امور پیش بینی نشده‌ای روبرو می‌شوند که او را به خود مشغول می‌کند و از انجام کار‌های مهم تر باز می‌دارد.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: برخی اعمال انسان جزء وظایف است و روز قیامت مسؤول اعمال خود خواهد بود، از این رو امام حسن عسکری (ع) می‌فرماید، مراقب باشید رزق ضمانت شده، شما را از عملی واجب که درباره آن در قیامت پرسیده می‌شود باز ندارد.

به گفته وی تصور برخی این است که اگر شبانه روز کار و تلاش داشته باشند رزق و روزی بیشتری دریافت خواهند کرد در حالیکه این تصور باطل و اشتباهی است و میزان رزق و روزی همه مشخص است.

حجت الاسلام امین نیا گفت: امام محمد باقر (ع) می‌فرماید، در آخرت از چگونگی سپری شدن عمر و هزینه عمر در چه راهی و همچنین چگونگی کسب مال و ثروت و هزینه آن در چه راهی سؤال می‌شود.

وی افزود: برخی دنیا را وسیله‌ای برای رسیدن به آخرت قرار می‌دهند و آخرت از دخیره دنیا بهره می‌شوند، اما برخی دنیا پرست هستند و برای آخرت خود ذخیره‌ای ندارند و با دست خالی و یا اندک ذخیره‌ای راهی آخرت می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تمام نیازمندی‌هایی که برای ادامه حیات موجودات نیاز است همان رزق و روزی است، گفت: روزی رسان همه موجودات زنده دنیا خدا است و خدا روزی دهنده و صاحب قوت و قدرت است.

وی با اشاره به اینکه رزق و روزی مادی و معنوی در دنیا و آخرت و هدیه‌ای دائمی از سوی خداوند است، اظهار داشت: برخی اعتقاد دارند رازق تنها خداوند است و او خالق است و ما مخلوق، او رازق است و ما مرزوق، روزی ما را تضمین کرده و خداوند از وعده خود هرگز تخلف نخواهد کرد.

حجت الاسلام امین نیا ادامه داد: در این تفکر برای کار و تلاش امتیاز لازم در نظر گرفته نشده و تلاش برای امرار معاش دخالت در کار خدا است و نوعی بی اعتنایی و حتی انکار تقدیر الهی است از این رو می‌توان این تفکر را تفکر تفریطی دانست./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات