۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۲۱۵۲۷
آیت الله اعرافی:

درختواره دانشی و گرایش های جدید حوزوی اجرایی می شود

درختواره دانشی و گرایش های جدید حوزوی اجرایی می شود
مدیر حوزه های کشور با اشاره به اجرایی شدن درختواره دانشی و گرایش های جدید حوزوی، گفت: در این چند سال درختواره دانشی حوزه تبیین و جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر امروز در مراسم اولین گردهمایی کانون دانش آموختگان موسسه اخلاق و تربیت که در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: با الهام از آیات و روایات عرفای ما در تحلیل پیامبر خاتم بیان کرده اند که ایشان کاملترین بشر و سرآمد تمام پیامبران و اسماء الله بوده و این امری ریشه دار در روایات می باشد که در عرفان نیز به آن پرداخته شده است.

وی با اشاره به سوره قلم افزود: در اخلاق دو موضوع تقابل فضایل و رذایل و پارادوکس های فضایل را باید مورد توجه قرار داد مثلا تقابل مهر و غضب، محبت و دشمنی از ابواب مهمی است که جای بررسی بیشتری را دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه گنج عرفان نظری و عملی گنجینه بسیار فاخر و ذی قیمتی است، ابراز کرد: در انسان کامل یکی از ویژگی های مهم ظرفیت بالا است که احوال متعارض را در جای خود بروز و ظهور می دهد و نمونه تام این جامعیت اضداد پیامبر گرامی اسلام است.

امام جمعه قم اظهار کرد: کمال انسانی به بشر ظرفیتی می دهد که همه انسان ها زیر چتر آن فرد قرار می گیرند و قله انسان کامل رسول خدا است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اجرایی شدن درختواره دانشی و گرایش های جدید حوزوی خاطرنشان کرد: در این چند سال درختواره حوزه تبیین و جمع آوری شد و به حول قوه الهی امسال آغاز به کار می کند که مشاوره و تربیت از جمله آن موارد است.

ارسال نظرات