۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۱۴۸۸۷

روحانی موفق کیست؟

روحانی موفق کیست؟
خوزستان_ استاد حوزه علمیه گفت: عالم، خطیب و روحانی موفق کسی است که تشخیص بدهد امروز کربلا است، بیش از اینکه ما منتظر ظهور امام زمان(عج) باشیم او در انتظار ظهور سربازان و یارانش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام میر احمد حاجتی، استاد حوزه علمیه امروز در جمع مومنان اظهار کرد: علما و خطبا باید مرتبا این را متذکر شوند که کربلا حقیقتی ممتد است، کربلا واقعه یک روزه نیست بلکه تاریخ ممتد است که در آن عده‌ای حسینی و برخی دیگر یزیدی می‌شوند، این حقیقتی غیر قابل انکار است.

وی بیان کرد: سید الشهدا(ع) ظهر عاشورا پیش از آغاز نبرد بر آن شتر قرمز مو شوار شد و پیرامون خدا، معاد، حقانیت خط رسوال و آل رسول صحبت کرد و در میدان همه می‌شنیدند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اگر ما در منابر دینی وظیفه بصیرت افزایی اعتقادی، دینی، تبیین زمان و مکان را برای مردم انجام ندادیم، این نقیصه گریبانمان را خواهد گرفت.

حجت الاسلام حاجتی افزود: امروز عاشورا است و ما در وسط معکره بزرگ هستیم؛ بنابراین جهاد تبیین بزرگ‌ترین جهاد در عصر ما است.

وی ادامه داد: اگر روحانیون، خطبا و علمای ما امروز در منبر حسینی قرار بگیرد و بتواند با روشنگری راه حق را به مردم نشان دهد در کنار امام حسین (ع) خواهد بود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امروز برد با کسی است که زمان و زمانه بشناسد در دوران‌های گذشته آنقدر دولت اسلامی سقوط کرد که مدینه و مکه به مرکز تولید آوازخوان‌ها و رقاص خانه تبدیل شد کار به جایی رسید که خانه امام صادق (ع) را به آتش کشاند.

حجت الاسلام حاجتی ابراز داشت: عالم، خطیب و روحانی موفق کسی است که تشخیص بدهد امروز کربلا است، بیش از اینکه ما منتظر ظهور امام زمان (عج) باشیم او در انتظار ظهور سربازان و یارانش است.

وی گفت: امروز اگر بخواهیم با منبر‌های خود راه دشمن را سد کرده و از جمهوری اسلامی دفاع کنیم باید هزینه بدهیم؛ کسی که در منبر‌های حسینی دین ومذهب مردم را حفظ و تصحیح می‌کند؛ یار امام حسین (ع) در این زمان است.

استاد حوزه علمیه در پایان اظهار کرد: امروز ما نعمت بی نظیر داریم، جمهوری اسلامی اکنون در علم، عمق استراتژیک سیاسی، دیپلماسی و قدرت نظامی به پیشرفت خارق العاده‌ای رسیده است و باید قدر این زمان را بدانیم، امروز هرکس در کنار جمهوری اسلامی و خط ولایت ماند، سعادتمند شد. /۹۴۵۴/

ارسال نظرات