۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۱۱۴۹۲

حضور چشمگیر طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس ساری در رقابت های علمی

حضور چشمگیر طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس ساری در رقابت های علمی
مازندران - معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری از حضور چشمگیر طلاب خواهر این مدرسه در رقایت های علمی و پژوهشی و کسب رتبه های برتر خبر داد.

خانم سمیه عبدی، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به موضوع نتایج جشنواره پژوهشی گروهی رشد هشت گفت: فراهم کردن زمینه ایفای نقش، توسط طلاب در عرصه های مختلف آموزشی، تبلیغی و پژوهشی، همواره از راهبرد های جدی و کلان حوزه های علمیه خواهران بوده است.

وی یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه را تولید علم دانست و افزود: انجام فعالیت های پژوهشی و علمی فاخر و استاندارد، تنها راه برای تولید علم است که مقالات و کتب علمی بیشترین ضریب تاثیر و نفوذ را در تحقق این امر دارند.

خانم عبدی با اشاره به این که برقراری ارتباط با دیگر مراکز علمی همسو، مسیر تحقق این فعالیت ها را هموار می کند، خاطرنشان کرد: حضور طلاب حوزه علمیه خواهران در رقابت های علمی و پژوهشی نشان دهنده مشارکت جدی آنها در برنامه ها و رقابت های علمی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری از حضور گسترده خواهران طلبه در رقابت هایی نظیر جشنواره علامه حلی، بانوی کرامت، جشنواره ها و مسابقات علمی و پژوهشی حوزه های علمیه خبر داد و تصریح کرد: این حضور مستمر و پررنگ خودباوری و جایگاه علمی حوزه علمیه خواهران را تثبیت کرده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که 29 طلبه این مدرسه در جشنواره علمی تحقیقی رشد هشت با شش گروه شرکت کردند، بیان داشت: مشارکت این گروه های چهار تا پنج نفره با رویکرد پیمایشی بوده است.

خانم عبدی ادامه داد: یکی از این گروهای شرکت کننده با موضوع نقش دعا و مناجات بر سلامت بانوان شهر ساری، موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

وی در همین رابطه با اشاره نتایج حاصل از تحلیل متغیرهای دعا و مناجات در سلامت روان تصریح کرد: وجود یک رابطه معنادار میان این متغیرها نشان می دهد هرچه اعتقاد به انجام دعا و مناجات بیشتر شود، سلامت جسمی، روحی روانی این بانوان نیز بیشتر می شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری با اشاره به این که حضور بانوان طلبه در رقابت های علمی همواره پررنگ و همراه با موفقیت های بسیاری همراه بوده است، بیان داشت: این موفقیت ها در سایه عزم و تلاش جهادی طلاب و همچنین همراهی و حمایت های اساتید مدارس علمیه محقق می شود.

خانم عبدی با اشاره به وجود ظرفیت های علمی و پژوهشی بالا در میان طلاب خواهر مدارس علمیه تصریح کرد: جشنواره ها و رقابت های علمی و پژوهشی در سطح استان و کشور فرصت مغتنمی برای شکوفایی استعدادهای علمی این طلاب علاقه مند است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات