۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۷۱۱۳۳۸

روسیه از صادرات غلات اوکراین جلوگیری نمیکند

روسیه از صادرات غلات اوکراین جلوگیری نمیکند
رئیس جمهوری روسیه این ادعا که مسکو از صادرات غلات اوکراین جلوگیری می‌کند را یک بلوف نامید و گفت: هیچ مشکلی برای صادرات غلات از اوکراین وجود ندارد که به پنج طریق ممکن است و ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه، از خاک بلاروس و سپس به هر نقطه از جهان است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه شب گذشته، جمعه، در نخستین مصاحبه خود پس از آغاز جنگ در اوکراین، در گفتگو با مجری شبکه اول تلویزیون این کشور اعلام کرد که تلاش برای انتقال مسئولیت مشکلات کنونی در بازارهای جهانی غذا و انرژی به روسیه، غیرقابل توجیه است، برای اینکه وضعیت نامطلوب بسیار قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در دونباس و اوکراین شکل گرفت.

وی در تفسیر اظهاراتی مبنی بر اینکه روسیه اجازه صادرات غلات اوکراین از بنادر دریایی این کشور را نداده، این سخنان را بلوف خواند و با دلایل واقع بینانه بی پایه و اساس بودن چنین ادعایی را ثابت کرد. پوتین گفت: این حرف یک بلوف است. در خصوص صادرات غلات از اوکراین، ما مانع آن نمی شویم. این ما نبودیم که مسیر بنادر اوکراین را مین گذاری کردیم، طرف اوکراینی این کار را انجام داد. من قبلاً بارها به همه همتایان خارجی گفته‌ام: بگذارید مین‌ها را پاکسازی کنند و سپس بفرمایید، کشتی‌های غلات از بنادر خارج شوند.»

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که در حال حاضر مشکلی برای صادرات غلات از اوکراین وجود ندارد و به پنج طریق می‌توان آن را خارج کرد که ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه، صادرات غلات از خاک بلاروس، از آنجا - بلافاصله به بنادر کشورهای حوزه دریای بالتیک و سپس به هر نقطه از جهان است.

ولادیمیر پوتین توضیح داد: «هیچ مشکلی برای صادرات غلات از اوکراین وجود ندارد.چندین راه برای صادرات غلات وجود دارد: از طریق بنادر تحت کنترل اوکراین پس از پاکسازی از وجود مین‌ها، از طریق بنادر بردیانسک و ماریوپل، از طریق رودخانه دانوب و سپس از خاک رومانی، از طریق مجارستان و لهستان، و همچنین از خاک بلاروس.اگر کسی می‌خواهد مشکل صادرات غلات از اوکراین را حل کند که واقعاً چنین مشکلی وجود داشته باشد. بفرمایید: ساده‌ترین راه از طریق بلاروس است. ولی هیچکس دخالت نمی‌کند. بنابراین هیچ مشکلی برای صادرات غلات از اوکراین وجود ندارد.»

ارسال نظرات