۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۷۰۱۰۸۴
طراح سند راهبردی اعتکاف:

اعتکاف یک عمل عبادی با مقبولیت فطری است

اعتکاف یک عمل عبادی با مقبولیت فطری است
احمدی گفت: اعتکاف به عنوان یک عمل عبادی، برای انسان ها مقبولیت فطری دارد و در میان تمام موحدان و خداپرستان رایج و مرسوم بوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محمدرضا احمدی طراح سند راهبردی اعتکاف پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، با قرائت بخش هایی از این سند گفت: اعتکاف به عنوان یک عمل عبادی، برای انسان ها مقبولیت فطری دارد و در میان تمام موحدان و خداپرستان رایج و مرسوم بوده است.

وی افزود: آیین اعتکاف که از نخستین روز هبوط آدم علیه السلام با «اعتکاف توبه» آن حضرت پایه ریزی شده و با «اعتکاف ماتم هابیل علیه السلام» ادامه یافته و تا به امروز در میان مومنان و موحدان مورد اقبال و استقبال است.

طراح سند راهبردی اعتکاف با اشاره به بهره گیری کامل از این آیین عبادی جامع اظهار داشت: بهره گیری از این آیین عبادی جامع و موثر از آن در برابر تهدیدها، آسیب ها، بدعت ها، پیرایه های ناروا، توسعه هوشمندانه و ترویج هدفمند آن نیازمند نگاه راهبردی و آینده نگرانه ای است که « سند راهبردی اعتکاف» که به اختصار «سراع» نامیده می شود، افق برگزاری این آیین را در یک بازه ی زمانی ده ساله، در 1410 هجری شمسی به تصویر می کشد تا بستری برای توسعه، تعمیق و ارتقای معنویت و اخلاق باشد.

 احمدی با تاکید بر بندهای سند راهبردی اعتکاف تصریح کرد: پس از تنظیم متن اصلی سند جلسات متعددی در قالب 16 کارگروه تخصصی تشکیل و به بررسی کارشناسی آن پرداخته شده است و سپس در چهار جلسه شورای علمی ستاد مرکزی اعتکاف مورد بازنگری و تکمیل قرار گرفته است.

گفتنی است، به هرکدام از اعضاء حاضر در جلسه یک دفترچه سند راهبردی اعتکاف داده شد که در آن اهداف کلی و کلان ستاد، چالش ها، راهبردها و چشم انداز سند راهبردی قید شده است.

ارسال نظرات