۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۹۷۴۱۰
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

اسلام آمریکایی به دنبال پایگاهی در حوزه/ هشدار نسبت به مرجع سازی

اسلام آمریکایی به دنبال پایگاهی در حوزه/ هشدار نسبت به مرجع سازی
حجت الاسلام والمسلمین لائینی مرجع سازی را خطری پیش روی حوزه دانست و گفت: مراقب باشیم دشمن از درون حوزه پرچمهای مخالف علیه نظام را به اهتزار در نیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جمع طلاب مدرسه خاتم الانبیاء بابل بر ضرورت توجه طلاب به علم آموزی، تهذیب، اخلاق، تدین و بصیرت سیاسی تأکید کرد.

وی با بیان این که دشمن در تلاش است از درون حوزه پرچم های مخالف علیه نظام و انقلاب را به اهتزار در آورد و در این خصوص برنامه جدی دارد، افزود: دشمن می کوشد تا به انقلاب از همان جایی که متولد شده ضربه بزند.

امام جمعه ساری ادامه داد: دشمن در تلاش است مرجعیت را با مرجعیت و حوزه علمیه و ولایت فقیه را با حوزه علمیه تضعیف کند به همین دلیل هوشیاری حوزه های علمیه در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که طلاب حوزه های علمیه به عنوان مبلغان دین باید ابتدا دین و اسلام را به خوبی بشناسند، ادامه داد: امام خمینی(ره) با معرفی اسلام ناب و اسلام آمریکایی نشان دادند که خود بزرگترین اسلام شناس بودند و امروز نیز مقام معظم رهبری همانند ایشان عمل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با طرح این سؤال که آیا امروز اسلام آمریکایی در حوزه پایگاهی ندارد، افزود: امام خمینی(ره) به خوبی اسلام پابرهنگان، مستضعفان و اسلام مرفهین بی درد و اشرافی ها را تبیین کردند و امروز طلاب ما باید این اسلام را خوب مطالعه کنند تا ناخواسته در دام اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی گرفتار نشوند.

وی در ادامه سخنان خود به مسأله مهم ولایت مطلقه فقیه اشاره کرد و با بیان این که ساختمان نظام و انقلاب اسلامی بر روی یک پایه محکمی به نام ولایت بنا شده است، تصریح کرد: اگر ولایت فقیه نبود نتایجی که امروز پس از 42 سال به آن رسیدیم محقق نمی شد.

امام جمعه ساری، ولایت مطلقه فقیه را زیر بنای کل نظام عنوان کرد و افزود: دشمنان ما از سال ها به تربیت کسانی در حوزه پرداختند که در آینده به عنوان یک مرجع یا مجتهد ولایت فقیه را از نظر مبانی فقهی رد کنند و این در دستور کار دشمن بوده و هست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که امروز در حوزه به اساتید و بزرگانی نیاز داریم که ولایت مطلقه فقیه را بر اساس دیدگاه امام راحل باور داشته باشند و از نظر فقهی تثبیت و تقویت و شاگردانی با این دیدگاه تربیت کنند، تصریح کرد: اگر یک فقیه بر خلاف نظریه ولایت مطلقه فقیه سخن بگوید و استدلال کند می تواند شاگردانی با همین دیدگاه در حوزه تربیت کند و پرورش دهد.

وی ادامه داد: اگر خدای ناکرده این گونه شود در آن صورت پرچم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی در درست مجتهدانی قرار می گیرد که می خواهند ولایت فقیه را از نظر فقهی زیر سؤال ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت توجه به اخلاص و تقوای الهی از سوی طلاب حوزه تأکید کرد و افزود: اگر طلاب در کنار علم آموزی، تقوا و خلوص نیت داشته باشند، در دام اسلام آمریکایی گرفتار نخواهند شد./950/

ارسال نظرات