۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۹۶۳۴۴

پیشروی‌ سریع انصارالله در دروازه جنوبی مأرب

پیشروی‌ سریع انصارالله در دروازه جنوبی مأرب
نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با وجود همه تحرکات ائتلاف سعودی و عوامل آن‌ها برای کاستن از فشار جبهه مأرب، به پیشروی‌های خود در دروازه جنوبی مأرب ادامه دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، الاخبار در گزارشی به آخرین تحولات جبهه‌های مأرب پرداخته و آورده است: اقدامات ائتلاف سعودی-اماراتی در جبهه‌های متعدد به منظور ممانعت از سقوط مأرب به دست نیرو‌های صنعا، راه به جایی نبرد.

ائتلاف سعودی چند روز بیشتر نتوانست دوام بیاورد و نیرو‌های صنعاء ابتکار عمل را در دست گرفتند و به پیشروی در دروازه جنوبی مأرب ادامه دادند و زنگ خطر را برای نیرو‌های وابسته به «هادی» به صدا درآوردند.

نیرو‌های وابسته به رئیس جمهوری مستعفی طی روز‌های گذشته متحمل شکست‌های سنگین شده و بسیاری از مواضع خود را در «البلقین» شرقی و مرکزی از دست دادند.

آخرین دژ‌های شهر مأرب فرو ریخته است و حملات شدید هوایی جنگنده‌های ائتلاف هم راه به جایی نبرده است.

منابع نظامی و قبیله‌ای به الاخبار اعلام کردند: نیرو‌های صنعا موفق به پیشروی گسترده به سوی منطقه «الفلج» غربی شدند و این پس از بازپس گیری همه تپه‌ها نزدیک منطقه رخ داد.

این در حالی است که نیرو‌های هادی از خیانت سخن می‌گویند و اینکه عقب نشینی تاکتیکی کرده‌اند.

این منابع اعلام کردند که درگیری‌ها برای اولین بار از زمان سقوط منطقه «العمود» به ارتفاعات «البلق» شرقی رسیده است. نیرو‌های صنعا به رقم زدن سرنوشت نبرد جبهه‌های جنوبی شهر و ورود به محله‌های جنوب شرقی مرکز استان مأرب و نیز تکمیل سیطره بر سد مأرب نزدیک می‌شوند.

همزمان «سلطان العراده» استاندار وابسته به هادی نشستی با فرماندهان نظامی وابسته به دولت مستعفی برگزار کرد و به شکست طرح‌های نظامی اذعان کرد.

وی ضمن اذعان به پیشروی‌های نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در «البلق الاوسط» و مناطق مجاور آن در وادی ذنه از صرواح تا سد مأرب، عقب نشینی در البلق شرقی را خطری برای مرکز استان مأرب خواند.

این تحولات با وجود تحرکات ائتلاف سعودی و عوامل آن در جنوب الحدیده و الضالع در جنوب یمن رخ داد.

متجاوزان و عوامل آن‌ها نتوانستند که از شدت فشار بر روی مأرب بکاهند. منابع نظامی در «حیس» از توابع الحدیده اعلام کردند که متجاوزان و عوامل آن‌ها در این منطقه کاری از پیش نبردند و آن‌ها از حمله به دفاع روی آورده‌اند.

در جبهه الضالع هم نیرو‌های «هادی» در جبهه‌های «الفاخر» راه به جای نبردند و با وجود درگیری‌های شدید روز‌های گذشته، اما ناکام ماندند./۹۸۸/

پیشروی‌ سریع انصارالله در دروازه جنوبی مأرب

ارسال نظرات