۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۹۶۳۳۹
امام جمعه موقت کاشان:

نعمت‌های خداوند برای رسیدن به کمال است

نعمت‌های خداوند برای رسیدن به کمال است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: از نعمت‌های خداوند نباید در راه معصیت استفاده کرد چرا که نعمت‌ها برای رسیدن به کمال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب جلسه تفسیر قرآن که درمسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد درادامه تفسیرآیه هفتم سوره مبارکه حضرت ابراهیم، گفت: حکمت خداوند در مسیر پرورش و ربوبیت و تربیت و تکامل انسان است.

وی افزود: همانگونه که دستورات پزشک به بیماربرای بهبود و سلامتی بیماراست، دستورات خداوند نیز برای انسان درجهت پرورش وربوبیت وتربیت و تکامل انسان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مصلحت و کمال و تکامل و ازدیاد نعمت‌های خداوند در گرو شکرنعمت‌های خداوند است وکفران نعمت‌های خداوند سبب عذاب شدید الهی است.

وی ادامه داد: اگرانسان لایق نعمت‌های خداوند نباشد، نعمت‌های خداوند از او سلب خواهد شد، ضمن اینکه گاهی خداوند نه تنها نعمت خود را از بنده خود سلب نمی‌کند بلکه افزایش نیز می‌دهد که این نیز براساس مصلحت خداوند است که در ورای آن حکمت خداوند نهفته است.

حجت الاسلام اسلامی تبار به مراحل سه گانه شکرقلبی، لسانی وعملی، اشاره کرد و گفت: انسان نباید نعمت‌های خداوند از دانش و توانایی خود بداند بلکه باید شاکر نعمت‌هایی بود که خداوند رایگان به انسان هدیه داده است.

وی با اشاره به اینکه انسان برای انجام هرکاری که خداوند توانایی انجام آن را رایگان به او هدیه داده است باید شاکرخداوند و عنایت خداوند باشد، افزود: امروزبزرگترین هدیه خداوند به ملت ایران نعمت امنیت است که باید شاکر این نعمت بزرگ الهی بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: نعمت‌های خداوند را نباید در شکرعملی خداوند نادیده گرفت ویا درراه معصیت خداوند استفاده کرد بلکه نعمت‌های خداوند را باید در راه اطاعت خداوند استفاده کرد چرا که نعمت‌های خداوند برای رسیدن به کمال است نه اینکه برای نابودی انسان باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های شکر، تشکر از واسطه نعمت‌های خداوند است، افزود: انسان درهرحالتی توان شاکر بودن نعمت‌های خداوند را ندارد و نمی‌تواند شکر واقعی خدا را داشته باشد و تنها به اندازه وسع خود شاکرخدا است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: تشکر از زحمات والدین، پدر و مادر و تشکر و تجلیل از خدمات دیگران سبب ترویج خوبی‌ها می‌شود، اما نادیده گرفتن خدمات دیگران سبب بی انگیزگی و از کم رنگ شدن خوبی‌ها در جامعه می‌شود./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات