۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۹۳۸۸۸
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر را باید از مسؤولان آغاز کرد

فریضه امر به معروف و نهی از منکر را باید از مسؤولان آغاز کرد
اصفهان - پدرام فر گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر را باید از مسؤولان آغاز کرد و به افرادی که به دین و ارزش‌ها و نظام اهتمام دارند بها داده شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عفت پدرام فر درنشست شورای بانوان ستاد امربه معروف و نهی منکر کاشان که در سالن اجتماعات فرهنگسرای علامه فیض کاشانی برگزارشد، گفت: فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است.

وی افزود: انجام لسانی این فریضه واجب تنها ازسوی برخی دستگاه‌ها و نهاد‌ها کفایت نمی‌کند و این وظیفه همگانی همه آحاد جامعه است.

پدرام فر با تأکید براینکه مسؤولان شهرستان با حمایت از مردم جرأت و قدرت انجام این فریضه واجب را درجامعه برای همه آحاد مردم فراهم کنند، اظهار داشت: امروز آمران و به معروف و ناهیان از منکر، چون حمایت نمی‌شوند گاهی اوقات جرأت انجام این فریضه را ندارند.

وی انجام امور پزشکی زن برای مردم و مرد برای زن، اختلاط محرم و نامحرم درادارات و بی حجابی در خیابان ها، ادارات، فروشگاه ها، جلسات وهمایش‌ها را ازچالش‌های پیش رو دانست و گفت: بی حجابی عرصه را به مرد‌های مومن و متعهد برای حضوردر بسیاری ازاماکن تنگ کرده است.

به گفته وی وضعیت به گونه‌ای است که امروز دختر‌های ۱۳ ساله بدون حجاب در برخی برنامه‌های شهرستان حضور دارند.

مسؤولان به عنوان الگوی انجام احکام شرعی در جامعه هستند

پدرام فر ازمسؤولان به عنوان الگوی انجام احکام شرعی در جامعه نام برد و گفت: رعایت احکام شرعی را باید از مسؤولان شروع کرد، چون مسؤولی که خانواده اش را ملزم به اجرای احکام شرعی نمی‌داند چنانچه مسؤولیتی در نظام داشته باشد تنها تظاهر به انجام احکام شرعی خواهد داشت که نتیجه آن وضعیت کنونی است.

به گفته وی فریضه امربه معروف و نهی از منکررا باید ازمسؤولان آغاز کرد و به افرادی که برای دین و ارزش‌ها و نظام اهتمام دارند باید بها داده شود.

وی یادآورشد: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، در حکومت اسلامی اگر خاطیان مجازات نشوند و نیکوکاران تشویق نشوند افزایش مفاسد و بی انگیزه شدن نیکوکاران را در پی خواهد داشت یعنی همان چیزی که متاسفانه امروز شاهد آن در جامعه هستیم.

عفاف و حجاب یکی از مؤلفه‌های ارتقای شغلی باشد

پدرام فر درادامه توجه و دقت و مراقبت درگزینش‌ها و تشویق کارمندان ادارات را حائزاهمیت دانست و گفت: عفاف و حجاب یکی از مؤلفه‌های گرفتن رتبه و ارتقای شغلی کارمندان ادارات باید بعنوان یک مصوبه به ادارات ابلاغ شود.

به گفته وی وقتی خانواده یک مسؤول در یک نهاد و اداره به حجاب دینی اعتقاد نداشته باشد به زیرمجموعه اداره خود نیز نظارت نخواهد داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان حجاب را یکی ازمصادیق امر به معروف و نهی ازمنکر دانست و ابراز داشت: فریضه واجب امربه معروف و نهی از منکر درهمه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی به ویژه اقتصادی که لقمه حرام مطرح است باید مورد توجه قرارداشته باشد.

حجاب هویت ما است

پدرام فر با اشاره به اینکه حجاب در همه ابعاد ریشه دینی دارد و هویت ما است، گفت: حجاب کامل تأکید موکد دین است و نشانه هویت دینی و ایرانی ما است، از این رو برای زن و حجاب زنان ما نفشه‌هایی طراحی شده که در صورت سهل انگاری در آینده‌ای نزدیک با چالش جدی روبرو خواهیم شد.

در ادامه خانم شاپوری مسؤول شورای بانوان ستاد احیا امربه معروف کاشان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های ایجابی یک ساله این شورا، گفت: تقویت و توسعه شبکه هنرمندان، برگزاری کارگاه‌های روایت نویسی، محفل ادبی، تقویت وتوسعه شبکه ورزش بانوان، استعدادیابی بانوان به ویژه دررشته بانوان و تشکیل تیم والیبال بانوان انقلابی و جهادی از جمله فعالیت‌های این شورا است.

وی برگزاری رویداد طراحی و دوخت فردخت، راه اندازی گروه‌های دخترانه با هدف جذب جوانان آینده ساز، برگزاری شش برنامه شهرستانی درهفته حجاب عفاف و تقویت ۱۲ مهد و پیش دبستانی با هدف تربیت نسل نونهال در تراز انقلاب را از دیگر فعالیت‌های ایجابی شورای بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان اعلام کرد.

مسؤول شورای بانوان ستاد احیا امر به معروف کاشان همچنین بر لزوم راه اندازی قرارگاه اجتماعی زنان و خانواده ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان تأکید کرد./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات