۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۹۰۱۹۸

ترجمه انگلیسی کتاب آیین کشورداری منتشر شد

ترجمه انگلیسی کتاب آیین کشورداری منتشر شد
کتاب آیین کشورداری از دیدگاه امام علی (ع) توسط آیت الله فاضل لنکرانی به رشته تحریر درآمده و محسن دهقانی تفتانی آن را در یک جلد به زبان انگلیسی ترجمه کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،کتاب آیین کشورداری از دیدگاه امام علی (علیه السلام) توسط آیت الله محمد فاضل لنکرانی(ره) به رشته تحریر درآمده و جناب آقای محسن دهقانی تفتانی آن را در یک جلد و به 220 صفحه به زبان انگلیسی ترجمه کرده و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) آنرا در قطع رقعی منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

اثر حاضر به شرح و توضیحی بر فرمان امام علی(علیه السلام) به مالک اشتر نخعی پرداخته است. این عهدنامه که به هنگام اعزام مالک اشتر برای تصاحب حکومت مصر از سوی امیرالمؤمنین(علیه السلام) به نگارش درآمده، دربر دارنده توصیه ها و دستورالعمل هایی به منظور حکومت رانی اسلامی است. مؤلف این اثر نیز در نظر داشته تا از سر دقت در فرازهای مختلف این نامه، دیدگاه اسلام در حوزه دولت و کشورداری را تبیین نماید. در ابتدای این اثر، مطالبی در ارتباط با مؤلف و در ادامه، مباحثی پیرامون شخصیت مالک اشتر و اهمیت حکومت مصر در صدر اسلام به رشته تحریر درآمده است. سپس، فرازهای مختلف فرمان، یک به یک، محور قرار گرفته و توضیحات لازم در ذیل آن ها ارایه گردیده است. رعایت تقوا و لزوم توجه به اخلاق و آموزه های اسلامی برای شخص حاکم، رعایت انصاف و عدالت در رفتار با مردم، اهمیت مبارزه با ظلم، توصیه هایی به دولت مردان و بیان شیوه های اداره نیروهای کشوری و لشکری از قسمت های مختلف این نوشتار است.

مخاطبان محترم برای دریافت حضوری کتاب میتوانند به نشانی قم ـ بلوار جمهوری اسلامی ـ نبش کوچه 6 مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) مراجعه و یا برای دریافت غیر حضوری با شماره تماس 02532131307 تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظرات