۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۸۹۳۷۷

نگاهی به تازه‌های شبکه‌های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه‌های شبکه‌های اجتماعی امروز
آمریکا از «جنگ علیه تروریسم» چه به دست آورد؟، راهکار افغانستان برای خلاصی از وضع موجود چیست؟، واکنش چمران به فقدان استاد حیدر رحیم‌پور ازغدی، آیا گاو شیرده آمریکا خشک می‌شود؟ بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آمریکا از «جنگ علیه تروریسم» چه به دست آورد؟، راهکار افغانستان برای خلاصی از وضع موجود چیست؟، واکنش چمران به فقدان استاد حیدر رحیم‌پور ازغدی، آیا گاو شیرده آمریکا خشک می‌شود؟ بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

آمریکا از «جنگ علیه تروریسم» چه به دست آورد؟

کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: دو دهه پس از اشغال افغانستان و عراق، تروریسم نه فقط در غرب آسیا بلکه در شمال آفریقا و حتی اروپا نیز نسبت به پیش از یازدهم سپتامبر، گسترده‌تر شده است. افغانستان هنوز روی آرامش ندیده و عراق به نقطه‌ای برای صدور تروریسم به دیگر مناطق از جمله سوریه بدل شد.

 القاعده که هدف اصلی آمریکا بود، نه‌تنها مضمحل نشد بلکه پس از اشغال افغانستان، در عراق و سوریه و یمن نیز ظهور کرد. علاوه بر آن، شاخه‌های جدیدتر منشعب از آن مانند جبهه‌النصره، تحریرالشام و فاجعه‌بارتر از همه داعش، نبردی خانمان‌سوز را در سوریه رقم زدند که هنوز به پایان نرسیده است.

 به استناد گزارش وزارت خارجه آمریکا، تعداد گروه‌های تروریستی نسبت به پیش از یازدهم سپتامبر، چهار برابر شده است. هم‌چنین با رشد شبکه‌های اجتماعی و تسری ایده «گرگ تنها» توسط داعش، بسیاری از اعضای گروه‌های تروریستی عملیات‌های منفرد و خطرناکی را در کشورهای اروپایی و آمریکا به انجام رساندند.

 همه این ناکامی‌ها در حالی است که بوروکراسی آمریکا در زمینه «ضد تروریسم» بسیار فربه و متورم شده و در عین حال از کارآمدی و چابکی لازم نیز برخوردار نیست. به گزارش واشنگتن‌پست نزدیک به ۱۳۰۰ نهاد دولتی در این زمینه به فعالیت می‌پردازند که از حوزه‌های نظامی و امنیتی تا اقتصادی و رسانه‌ای را در برمی‌گیرد.

 آمریکا در حالی مدعی مبارزه با تروریسم بود که امروز علاوه بر گسترش تروریسم و ناامنی در منطقه، خاک آمریکا نیز از ناامنی و تروریسم در امان نمانده است. دوقطبی‌های اجتماعی ناشی از شکاف طبقاتی و سیاست خارجی ناکارآمد، افزایش یافته و شورش علیه کنگره نمونه‌ای از این رخدادهای ضدامنیتی بود.

 

راهکار افغانستان برای خلاصی از وضع موجود چیست؟

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: مسئله افغانستان با دخالت ایران و یا جنگ داخلی نه تنها حل نخواهد شد، بلکه بحرانی تر خواهد شد.

راه حل مسئله افغانستان به توافق رسیدن قومیت های پشتون، تاجیک، ازبک و هزاره ها بر سر تشکیل یک دولت ملی با نقش آفرینی همه قومیت های افغان است.

فریب سیاه نمایی ها را نخوریم...

راهکار افغانستان برای خلاصی از وضع موجود چیست؟

راهکار افغانستان برای خلاصی از وضع موجود چیست؟

 

واکنش چمران به فقدان استاد حیدر رحیم‌پور ازغدی

مهدی چمران در توییتر نوشت: ‏همراه با فرزندشان جناب رحیم پور ازغدی به شورای شهر تهران آمد حدود سه ربع ساعت ماند و نظرات و نصایح خود را بیان داشت و با خوشحالی رفت، چند روز پیش هم واقعا از بین همه ما رفت.

خداوند او را با فرزند شهیدش محشور گرداند و به دیگر عزیزش جناب حسن رحیم پور ازغدی توفیق بیشتر عنایت فرماید.

واکنش چمران به فقدان استاد حیدر رحیم‌پور ازغدی

 

آیا گاو شیرده آمریکا خشک می‌شود؟

عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: ‏آمریکا امروز بخشی از اسناد ١١سپتامبر که در مؤید نقش سعودی در انفجار برجهای دوقلو بود را منتشر کرد.

‏چند روز پیش هم سامانه های هوایی پیشرفته خود در عربستان را جمع کرد. ترامپ گفته بود دیگه نفت عربستان را نیاز نداریم. دمکراتها هم بعد خاشقجی نمی توانند راحت تعامل کنند. گاو شیرده خشک میشود؟

 

به کیا باید گفت که لازم نیست برن افغانستان بجنگند؟

 یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏به بعضیا باید گفت که تو لازم نیست بری افغانستان بجنگی! همین که تو کشور خودت به افغان‌ها نگاه تحقیرآمیز نداشته باشی خدمت بزرگی کردی!

به کیا باید گفت که لازم نیست برن افغانستان بجنگند؟

 

موضع روسیه در رابطه با توافق ایران و آژانس

 میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در توئیتی توافق ایران و آژانس و سفر مجدد دبیرکل آژانس به ایران در آینده نزدیک را مهم توصیف و از آمادگی دو طرف برای تداوم مذاکرات سازنده استقبال کرده است.

 اولیانوف در توئیت دیگری نوشته است که نظرات روسیه و اتحادیه اروپا در این مورد، شبیه یکدیگر است و خواهان تداوم مذاکرات وین برای احیای برجام شده است.

موضع روسیه در رابطه با توافق ایران و آژانس

موضع روسیه در رابطه با توافق ایران و آژانس

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات