۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۸۷۹۴۸

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
راهکار چینی برای حل معضل سلبریتی‌ها، روایت ضرغامی از آخرین صبحانه کاری‌اش در پاستور، جواد ظریف، امیر کویت و آداب دیپلماتیک، فقط مشتری دهن کجی به مردم! بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، راهکار چینی برای حل معضل سلبریتی‌ها، روایت ضرغامی از آخرین صبحانه کاری‌اش در پاستور، جواد ظریف، امیر کویت و آداب دیپلماتیک، فقط مشتری دهن کجی به مردم! بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

راهکار چینی برای حل معضل سلبریتی‌ها

کانال تلگرامی عصر هوشمندی به نقل از رویترز نوشت: چین با آنچه فرهنگ پر هرج‌ومرج طرفداری از سلبریتی ها می‌نامند مقابله می‌کند. در همین راستا پس از چند جنجال مربوط به سلبریتی ها، پلتفرم‌های اینترنتی را از انتشار فهرست محبوبیت سلبریتی ها منع و قوانینی را برای فروش کالاهایی تعیین می‌کند که برای طرفداران این افراد تولید و فروخته می‌شود.

سازمان فضای مجازی چین (CAC) علیه انتشار هرگونه محتوای مخرب در گروه‌های طرفداری سلبریتی ها اقدام می‌کند و کانال‌های بحث و گفتگویی که با انتشار اخبار سلبریتی ها در جامعه مشکلاتی به وجود می‌آورند، را تعطیل می‌کند.

همچنین پلتفرم‌های اینترنتی از این پس نمی‌توانند فهرست سلبریتی ها و ستاره‌های پرطرفدار را منتشر کنند و گروه‌های طرفداری این افراد نیز باید قانونمند شوند.

علاوه بر آنچه گفته شد ناظر اینترنتی چین، برنامه‌های تلویزیونی را از دریافت هزینه از طرفداران برای رأی دهی آنلاین به بازیگر مورد علاقه شأن ممنوع کرده است. از سوی دیگر از کاربران خواسته شده از خرید کالاهای مربوط به برند سلبریتی ها خودداری کنند.

سازمان فضای مجازی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: رگولاتورها باید احساس مسئولیت بیشتری کنند و امنیت سیاسی و ایدئولوژی در فضای آنلاین را حفظ کنند. این در حالی است که چین قوانین سختگیرانه ای در بخش‌های مختلف از بازی‌های رایانه‌ای گرفته تا فیلم و موسیقی دارد.

در این اواخر گروه های‌آنلاین طرفداری از سلبریتی ها به یک پدیده نوظهور در این کشور تبدیل شده‌اند و به نوشته یکی از روزنامه‌های داخلی پیش بینی می‌شود درآمد حاصل از اقتصاد این فرهنگ نوظهور تا ۲۰۲۲ میلادی به ۱۴۰ میلیارد یوان (۲۱.۵۹ میلیارد دلار) برسد. البته تأثیر آن بر نوجوانان و کودکان و ایجاد اختلال در جامعه نیز انتقاداتی را در پی داشته است.

 

روایت ضرغامی از آخرین صبحانه کاری‌اش در پاستور

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در توییتر نوشت: ‏امروز آخرین صبحانه کاری‌ام در پاستور، با آقای جمشید حمزه زاده رئیس جامعه‌ی حرفه‌ای هتلداران کشور بود.

جلساتم را با تشکل‌های صنفی، مردم نهاد و فعالان و بازیگران اصلی حوزه مأموریتی وزارتخانه ، آغاز کرده ام.

اطلاعات و تحلیل‌های آنان دست اول و ‎میدانی است‌.

روایت ضرغامی از آخرین صبحانه کاری‌اش در پاستور

 

جواد ظریف، امیر کویت و آداب دیپلماتیک

علیرضا تقوی نیا در کانال تلگرامی تفسیرگر نوشت: بسیاری بر رفتار وزیر جدید امور خارجه در کنفرانس بغداد خرده گرفته اند که مثلا آداب دیپلماتیک را رعایت نکرده است.

در پاسخ اولا باید گفت افزایش پرستیژ ملی و تحقق منافع کشور وظیفه دستگاه دیپلماسی است که بر هر پروتکلی رجحان دارد .

ثانیا حضرات مدعی پاسخ دهند در دوره ای که دیپلمات ارشد ایران و قهرمان دیپلماسی شان اینگونه در انظار جهانیان در برابر امرای عرب زانو میزد منافع  کشور تا چه میزان محقق شد و دستاورد آن سیاست خارجی چه بود؟

جواد ظریف، امیر کویت و آداب دیپلماتیک

 

فقط مشتری دهن کجی به مردم!

محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: دیروز آقای رئیسی رئیس جمهور، سر زده به میان مردم مناطق خوزستان رفت و مشکلات آنها را از زبان خودشان شنید. برخی وزرا نیز همراه رئیس جمهور بودند تا در رسیدگی به مشکلات تسریع شود.

این رویداد به لحاظ حرفه ای،  یک خبر مهم بود. به ویژه این که در سنت دولت، یک خرق عادت به شمار می رفت. رئیس دولت قبل، دو سال از پشت میز کارش در پاستور بیرون نیامد و به شکل دور کاری مدیریت کرد؛ آن هم نه روز تعطیل. طوری شد که رسانه ها نوشتند "نگرانیم رئیس دولت، زخم بستر بگیرد"!

اما رئیس دولت جدید، موجودیت خود را به بودن در میان مردم و کنار آنها تعریف کرده است. با این وجود، نشریات مدعی اعتدال و اصلاحات، آن قدر تنگ نظر و متصلبانه رفتار کردند که حاضر نشدند در عناوین اصلی خود، تیتر و عکسی را به حضور دولتمردان در میان مردم خوزستان اختصاص دهند.

گویا خوزستان و سایر مناطق، فقط زمانی برای این نشریات اهمیت پیدا می کنند که از شدت بی اعتنایی مسئولان و انباشت مشکلات، ملتهب و دچار نا امنی شوند؛ اما اگر مورد توجه و اهتمام مسئولان قرار بگیرند، دیگر ارزش خبری برای پوشش رسانه ای را ندارند!

فقط مشتری دهن کجی به مردم!

 

مهم‌ترین سفارش رهبر انقلاب به دولت سیزدهم

سیدمحسن دهنوی، نماینده مجلس در توییتر نوشت: ‏تاکید رهبر انقلاب بر احیای اعتماد و امید مردم را، می‌توان مهم‌ترین سفارش ایشان در دیدار امروز با دولت سیزدهم دانست.

بی‌شک ‎سرمایه اجتماعی ضامن اجرای سیاست‌های دولت‌ها است و رشد آن، موجب افزایش نفوذ کلام مسئولان می‌شود.

دولت آقای رئیسی در بازیابی امید و اعتماد مردم باید موفق شود.

 

مهم‌ترین سفارش رهبر انقلاب به دولت سیزدهم

 

مفهوم حرکت امیرعبداللهیان در نشست بغداد

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: اقدام ساختارشکنانه امیرعبداللهیان اگرچه خلاف پروتکل‌های مرسوم دیپلماتیک بود، اما حرکت خلاقانه و جسورانه‌ای بود تا این معنا را برساند که وزیر جمهوری اسلامی هم سطح سران و روسای جمهور سایر کشورهاست.

پروتکل‌ها قراردادی‌اند و در اولویت دوم نسبت به منافع و عزت ملی.

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات