۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۸۵۵۷۸
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرنگان رهبری:

واقعه «غدیر» مسأله «امامت و ولایت» را به اثبات رسید

واقعه «غدیر» مسأله «امامت و ولایت» را به اثبات رسید
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین نریمانی گفت: در روز غدیر خم امامت و ولایت توسط رسول اکرم(ص) و با حضور جمع کثیری از بزرگان دین مبین اسلام به اثبات رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین امان الله نریمانی عصر امروز در نشست با جمعی از اساتید حوزوی استان کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید، اظهار داشت: غدیر خم نه تنها در بُعد سیاسی برای جهان اسلام بسیار حائز اهمیت است بلکه این واقعه برای خود در حوزه دینی ویژگی های منحصربفردی دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: برای روز غدیرخم که عید بزرگ جهان اسلام است، عبادات و اعمالی در نظر گرفته است که بر عظمت معنوی این روز افزوده است از این رو می توان این روز را عید بندگی و ولایت عنوان کرد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رسول اکرم(ص) درباره اهمیت و جایگاه غدیر خم می فرمایند «یَومُ غَدیرِ خُمٍّ أفضَلُ أعیادِ اُمَّتی» یعنی اینکه روز غدیر خم بالاترین اعیاد در میان امت من است.

حجت الاسلام و المسلمین نریمانی تأکید کرد: قرار گرفتن عید غدیر در میان ایام الله به این دلیل است که در بین روز‌ها و شب ‌های با فضیلت شب و روزی به عظمت شب و روز عید غدیر نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همچنین درباره بزرگی و اهمیت عید سعید غدیرخم روایت داریم که می گوید «اگر کسی شب و روز عید غدیر را درک کند، انگار کل شب‌ها و روز‌های عمر دنیا را درک کرده و به عبادت و بندگی سپری کرده است».

وی به برخی از اعمال مختص به روز غدیرخم اشاره کرد و گفت: اگر کسی از مؤمنین و مسلمین در روز عید غدیر خم روزه بگیرد، ارزش روزه وی به اندازه عمر کل جهان است، یعنی اینکه ارزش روزه در این روز برای هیچ انسانی به علت وسعتش قابل ارزیابی نیست.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در واقعه غدیر خم امامت و ولایت توسط رسول اکرم(ص) و با حضور جمع کثیری از بزرگان دین مبین اسلام به اثبات رسید.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به جایگاه والای غدیرخم در فرهنگ اسلامی می طلبد که نسل های جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را با این مهم آشنا سازیم تا بهتر بتوانند این رویداد بزرگ و عظیم جهان اسلام را به معنای واقعی درک کنند./1400/پ210/

ارسال نظرات