۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۸۳۳۱۵
خطیب جمعه اصفهان:

ملت ایران در انتخابات خوش درخشید و دشمنان را ناامید کرد

ملت ایران در انتخابات خوش درخشید و دشمنان را ناامید کرد
اصفهان - آیت الله مهدوی حضور مردم در انتخابات را برخاسته از بصیرت و بیداری مردم دانست و گفت: مردم ایران در انتخابات خوش درخشیدند و دشمنان را با حضور خود مأیوس کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با بیان اینکه استفاده از لباس مختص به کفار جایز نیست، گفت: کسانی که حقیر هستند و کمالات و اطلاعاتی ندارند تلاش می‌کنند با استفاده از الفاظ خارجی ضعف شخصیت خود را جبران کنند.

وی در ادامه با تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات، افزود:  تمام تلاش‌هایی که دشمنان کردند برای اینکه مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند، با حضور آگاهانه، بصیرانه، عاقلانه و عالمانه مردم خنثی شد، مردم می‌دانند رأی آنها در سرنوشت خودشان و کشور اثرگذار است و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم را جدای از اصل نظام دانستند و با حضور 49 درصدی در انتخابات و رأی 67 درصدی به رییس جمهور منتخب باعث شادی دوستان و ناامیدی دشمنان شدند.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: کسانی که در انتخابات شرکت نکردند به معنای قبول نداشتن نظام یا اعتراض به نظام نیست، بنابر نظرسنجی‌ها 10 درصد افراد بخاطر کرونا در انتخابات شرکت نکردند و بخشی دیگر نیز بخاطر مشکلاتی نظیر مسائل معیشتی و اقتصادی در انتخابات حاضر نشدند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به وجود اختلالات در رأی گیری در ساعات اولیه آغاز انتخابات، اظهار کرد: علیرغم اینکه در برخی شعبه‌ها تا یک ساعت رأی گیری با اختلال همراه بود اما افراد از جمله اشخاص مسن در صف مانده بودند تا بتوانند رأی بدهند، حتی حین رأی گیری و پس از پایان رأی گیری هم اختلالات و مشکلاتی وجود داشت اما رأی گیری در آرامش و امنیت انجام شد و خواسته‌های دشمنان برآورده نشد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در انتخابات خوش درخشیدند، عنوان کرد: برای افراد متعددی حکم ستاد اصلی زده شده بود و خب نیاز بود که با تفاهم اینها کنار هم کار بکنند و این شرایط شایسته نبود، امیدوار هستیم در آینده شرایط با نظم و انضباط و شایسته سالاری پیش برود.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: احکامی که در ستادها برای افراد زده می‌شد بدون هماهنگی با ستادهای مرکزی و ائمه جمعه انجام می‌شد، این موضوع نگرانی‌هایی را برای استان‌ها به دنبال داشته است، انتظار جدی داریم از رییس جمهور منتخب که در خصوص انتصابات دقت نظر داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اتحاد 36 تشکل برای تعیین لیست مجمع نیروهای انقلاب و استقبال مردم از این لیست در انتخابات، تصریح کرد: اگرچه برخی افراد در دیگر لیست‌ها از نظر دیگران صالح و حتی اصلح بودند و برخی نسبت به اعضا در لیست مجمع اعتراض داشتند اما بالاخره مردم اتحاد کردند و رأی دادند و مردم به وظایف خود عمل کردند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای عرصه مدیریت شهری از سوی شورای شهر منتخب، خاطرنشان کرد: منتخبین شورای شهر باید با مردم در ارتباط باشند و در میان مردم حضور پیدا کنند، شورای منتخب نباید خود را با شورای گذشته مقایسه کند و مدام بگوید شورای گذشته چنین بود، باید تشکر از رأی مردم را در عمل و در خدمت به مردم نشان بدهند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه انسان باید اهل محاسبه اعمال خود باشد، اظهار کرد: انسان نباید از خود و احوال خود غافل بشود، انسان نباید از انجام اعمال صالح غفلت بورزد و دچار غفلت از معاد و وظایفی که انسان برعهده دارد و محاسبه اعمال در روز قیامت بشود.

امام جمعه موقت اصفهان به دستاوردهای کشور در تولید واکسن و تولید 5 واکسن ایرانی و واکسن‌هایی با مشارکت ایران اشاره کرد و گفت: برخی این واکسن‌ها در حال آزمایش هستند و برخی به تولید رسیده‌اند، توصیه ما این است که در تولید واکسن ایرانی رعایت کیفیت بسیار مهم است و البته دستاوردهای خوبی در زمینه کیفیت این واکسن‌ها به دست آمده است که جای تقدیر دارد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
عجب اوضاع گل و بلبلی در مملکت حاکمه. بیایید قدر بدانید.از رئیس جمهور تشکر کنید.
0
0