۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۷۹۸۶۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

حوزویان باید مظهر عالم عامل و متخلق به اخلاق حسنه باشند

حوزویان باید مظهر عالم عامل و متخلق به اخلاق حسنه باشند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: حوزویان باید مظهر عالم دینی عامل به تعالیم اسلامی و متخلق به اخلاق حسنه و آگاه نسبت به مسائل روز باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به نقش و جایگاه حوزویان در جامعه، اظهار کرد: حوزویان باید مظهر عالم دینی عامل به تعالیم اسلامی و متخلق به اخلاق حسنه و آگاه نسبت به مسائل روز باشند تا بتوانند نقش هدایت دینی، ایجاد همبستگی ملی و نشر فرهنگ انقلاب اسلامی را به‌خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به وظایف روحانیان در جامعه، افزود: تبیین و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی و مبانی اندیشه‌ای و دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در میان اقشار و طبقات به‌ویژه نسل جوان و نشر معارف اسلامی و پاسخگویی به نیازهای اعتقادی و مسائل شرعی ازجمله این وظایف است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده ایجاد امید و انگیزه در بین مردم و مسؤولین و تشویق آنان به انجام کارهای جهادی و روشنگری در مورد توطئه‌های دشمنان و تکریم جامعه ایثارگران و ترویج فرهنگ مواسات و ایثار و خدمت به مردم به‌ویژه اقشار ضعیف را از دیگر کارکردها و رسالت‌های روحانیت برشمرد.

وی تصریح کرد: استقرار در مناطق مختلف و کسب شناخت از ظرفیت‌ها و کمبودهای استان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، حضور در مجامع گوناگون، ارتباط با اقشار مختلف مردم و بازدید ساده و بدون تشریفات از شهرها و روستاها و انتقال موارد لازم به مراجع ذی‌ربط از دیگر اقداماتی است که روحانیان می‌توانند در راستای رفع و پیگیری آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: ایفای نقش پدرانه در ایجاد انسجام و همدلی بین مسئولان و نیز تقویت وحدت بین اقشار و طبقات مختلف و اقوام و مذاهب و تحکیم پیوند مردم با مسئولان و رفع اختلافات از دیگر کارکردهای روحانیت است.

وی ادامه داد: برگزاری مطلوب نمازهای جماعت و همچنین اشراف بر وضعیت پایگاه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح منطقه و اشراف بر امور مساجد به‌منظور تقویت کارکردها و اعتلای جایگاه این نهاد مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت مردم، تشکل‌ها و مجموعه‌های مردمی و همکاری دستگاه‌های مسئول و موظف از دیگر اقداماتی است که روحانیان به‌ویژه ائمه جماعات باید در حیطه وظایف خود انجام دهند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به‌ضرورت حمایت، هدایت و تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: تلاش مجاهدانه و انقلابی برای انجام مطلوب وظایف و مسؤولیت‌های محوله و رعایت زی طلبگی، ساده زیستی، پرهیز از تجمل‌گرایی و تشریفات، مردم‌داری، در دسترس بودن و پرهیز از نزدیک شدن به کانون‌های ثروت و قدرت از دیگر الزامات روحانیت است.

وی افزود: - نگاه پدرانه، محبت‌آمیز، ارشادی و دلسوزانه به مردم، جناح‌ها، سلایق مختلف سیاسی و قومیت‌ها و بهره‌گیری از افکار، نظرات، پیشنهادها و انتقادات مردم در زمینه‌های گوناگون از دیگر انتظاراتی است که از روحانیت اصیل و انقلابی می‌رود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات