۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۷۸۲۹۷
انتقاد علما و حوزویان مازندران از عملکرد ستاد کرونا؛

بی تدبیری مسؤولان کشور را گرفتار فاجعه سنگینی کرده است

بی تدبیری مسؤولان کشور را گرفتار فاجعه سنگینی کرده است
مازندران - جمعی از علما و شخصیت های حوزوی مازندران از عملکرد دولت به ویژه ستاد ملی کرونا در بی توجهی به برنامه های معنوی در ماه مبارک رمضان انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، جمعی از علما و شخصیت های حوزوی استان از عملکرد دولت به ویژه ستاد کرونا در بی توجهی به برنامه های معنوی در ماه مبارک رمضان انتقاد کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مساجد و هیأت های مذهبی پیشگام رعایت توصیه های بهداشتی هستند

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در گفت و گویی با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مساجد، اماکن دینی و هیأت های مذهبی، تعطیلی این مرکز در ماه مبارک رمضان را اقدامی ناشایست و غیر قابل پذیرش دانست.

وی با بیان این که بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، بیشترین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مساجد صورت گرفته است، افزود: نباید با اقدامات و تصمیمات شتابزده و غیر کارشناسی زمینه شادی جبهه دشمن را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که عبادت و معنویت برجسته ترین نیاز روحی انسان است، خاطرنشان کرد: نباید به گونه ای القاء شود که مسائل دینی و مذهبی جزء موضوعات تشریفاتی و فرعی انسان ها است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که مسؤولان در توجه به معنویت و ارزش های الهی در جامعه باید پیشگام تر از عموم مردم باشند، ادامه داد: نباید با تصمیم های غیر کارشناسی موجب رنجش قلوب مؤمنان در ماه مبارک رمضان شد.

وی بر ضرورت برجسته کردن فعالیت های دینی در ماه مبارک رمضان با رعایت توصیه نامه های بهداشتی تأکید کرد و افزود: اگر قرار بود محدودیتی انجام می گرفت باید جلوی سفرهای نوروزی گرفته می شد نه این که درب مساجد را ببندیم و برای محافل دینی در ماه مبارک رمضان محدودیت ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: متأسفانه به دلیل بی تدبیری شرایط به گونه ای می شود که اوج شیوع ویروس کرونا به ماه مبارک رمضان و یا ماه محرم برخورد می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بی تدبیری مسؤولان کشور را گرفتار فاجعه سنگینی کرده است

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: باید از این فرصت ارزشمند با دعا و تلاوت قرآن بهره گرفت چون ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن کریم و بهار تلاوت قرآن است.

وی، سحرگاه های ماه مبارک رمضان را فرصتی ارزشمند برای استغفار به درگاه خداوند متعال دانست و افزود: برپایی نماز جماعت در ماه رمضان فرصتی خوب و برکتی بود که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار محدود شده است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که متأسفانه به دلیل بی تدبیری مسؤولان امروز کشورمان گرفتار فاجعه سنگینی است، خاطرنشان کرد: اگر پیش از آغاز سال جدید، محدودیت های لازم برای جلوگیری از سفرها صورت می گرفت، امروز شاهد این وضعیت در کشور نبودیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حالی مسؤولان عزم خود را برای تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان جزم کرده بودند که اقامه نماز جماعت در طول یک سال اخیر در مساجد با رعایت اصول بهداشتی و همچنین حفظ فاصله اجتماعی برگزار شده است و حلقه های ذکر و تلاوت قرآن کریم نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که در گرفتاری ها و مشکلات باید بیشتر به خداوند متعال پناه برد، تصریح کرد: متأسفانه ویروس کرونا بهانه ای برای گریز از مسجد و بندگی خدا شده است در حالی که در این شرایط بیشتر به دعا و نیایش نیازمند هستیم.

امام جمعه قائمشهر ادامه داد: در این شرایط سخت باید بیشتر به درگاه خداوند متعال روی آورد و تضرع داشت و از خدای رحمان برای از بین رفتن این مشکل و بحران عظیم از سر همه جوامع دینی تضرع و زاری کنیم.

وی با بیان این که متأسفانه امروز بسیاری از کسب و کارها در کشور به دلیل شیوع این ویروس منحوس تعطیل شده است، افزود: اگر دستورات کارشناسانه مسؤولان بهداشت و درمان به موقع رعایت و اجرا و اهمیت داده می شود وضعیت امروز را در کشور شاهد نبودیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیش از آغاز سال جدید بر اساس آمار انتشار یافته هم آمار مبتلایان و هم آمار فوتی سیر نزولی داشت و مقام معظم رهبری نیز فرمودند من در این ایام مسافرت نمی روم و این به آن معنا بود که مسؤولان نیز باید تبعیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که مسؤولان باید با ولایت ملازم و همراه باشند و نه باید جلوتر از ولایت حرکت کنند و نه این که از ولایت عقب بمانند، گفت: متأسفانه مسؤولان اجرایی ما از فرامین مقام معظم رهبری اطاعت نکردند بلکه اطاعت از ولایت در همه شئونات باید نمایان باشد تا خیر و برکت آن را همه مشاهده کنند.

آیت الله توکل:

محدود سازی محافل مذهبی در ماه رمضان، ضدیت آشکار با دین است


آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به این که در رسیدن کشور به وضعیت امروز تعمدی در کار است، گفت: برخی ها می خواهند ذهنیت مردم را نسبت به مسائل دینی و مذهبی تغییر دهند.

وی، حرم های مطهر، امامزاده ها، مساجد و هیأت های مذهبی را محلی برای تضرع به درگاه خداوند متعال دانست و افزود: در حالی آقایان تأکید به تعطیلی مساجد و حرم های مطهر دارند که متأسفانه در ایام تعطیلات نوروز شاهد ورود سیل عظیمی از مسافران به شمال کشور بودیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، بستن درب مساجد را ضدیت آشکار با دین دانست و گفت: بستن درب مساجد به بهانه شیوع ویروس کرونا در حالی که سایر مراکز به کار خود ادامه می دهند دلسوزی برای دین و مردم نیست.

وی با بیان این که متأسفانه برخی ها وقتی پای دین، اسلام، قرآن، مناجات و مذهب به میان می آید همان جاها را تعطیل می کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه آقایان در ایام تعطیلات نوروز همه راه ها را برای مسافرت مردم باز گذاشتند و امروز با بستن درب مساجد و محدود کردن محافل دینی به دنبال کنترل ویروس کرونا هستند.

امام جمعه بابل:

برنامه های دینی و محافل مذهبی تعطیل شدنی نیست

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران نیز با بیان این که تاوان مسافرت های نوروزی را مردم مازندران باید بپردازند، گفت: درصد قابل توجه تست کرونای افرادی که به مازندران آمدند مثبت شد.

وی افزود: در شرایطی که بسیاری از متخصصان نسبت به سفرهای گسترده نوروزی هشدارهای لازم را داده بودند، اما متأسفانه مسؤولان امر بدون توجه به هشدارها زمینه ساز آغاز موج چهارم کرونا در کشور شدند.

امام جمعه بابل با بیان این که برنامه های دینی و محافل مذهبی تعطیل شدنی نیست، ادامه داد: باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نشست های معنوی در ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که متأسفانه اگر محدودیت های لازم در ایام تعطیلات نوروز انجام می شد امروز وضع کشور این گونه نبود، تصریح کرد: امروز نباید بهانه شیوع ویروس کرونا همه برنامه های دینی را در ماه مبارک رمضان تعطیل کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

وضعیت امروز کشور محصول بی تدبیری مسؤولان است

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ماه مبارک رمضان را فرصتی طلایی برای تقرب به درگاه خداوند متعال و بهره مندی از رحمت واسعه الهی برای دور ماندن از خدعه شیطان دانست، افزود: انسان در این ماه که میهمان سفره پر برکت الهی است باید با دعا و استغفار پرده های میان خود و خدای خود را کنار زده و به سوی یگانه خالق هستی بازگردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه از بی توجهی مسؤولان به برنامه های دینی در ماه مبارک رمضان به شدت انتقاد کرد و گفت: فاجعه انسانی که امروز در کشور به واسطه آغاز موج چهارم کرونا شاهد آن هستیم به دلیل بی تدبیری مسؤولان است.

وی با بیان این که تصمیمات غلط و غیر کارشناسی در ستاد ملی کرونا، وضعیت امروز کشور را به شرایط بحرانی رسانده است، افزود: متأسفانه این در حالی است که آقایان دغدغه تعطیلی مساجد و محافل دینی را در ماه مبارک رمضان دارند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که بیشترین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در همین مساجد و محافل دینی بوده است، بیان داشت: کسانی که امروز دلسوز مردم هستند به جای محدود کردن مجالس دینی باید به فکر محدود کردن مسافرت های نوروزی بودند.

وی با اشاره به این که ملت ایران در ماه های محرم و رمضان سال گذشته صحنه های ارزشمندی از رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مساجد و هیأت های مذهبی را به نمایش گذاشتند، ادامه داد: آقایان نباید دین و ارزش های الهی را قربانی بی تدبیری خود کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دعا و نیایش در ماه مبارک رمضان خود کلید رفع مشکلات و گرفتاری ها در این ایام است، تصریح کرد: اگر مسؤولان دستورالعمل های سخت تری را برای ایام تعطیلات نوروز در نظر می گرفتند برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان نیز طبق سنوات گذشته برگزار می شد.

مدیر کل اوقاف مازندران:

تعطیلی محافل دینی در ماه رمضان، جفایی بزرگ در حق روزه داران است


حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران نیز با انتقاد از کارشکنی برخی از مسؤولان در حوزه مساجد و امامزادگان افزود: تعطیلی برنامه های دینی در ماه مبارک رمضان جفایی بزرگ در حق روزه داران است.

وی با بیان این که بیشتر برنامه های مذهبی و فرهنگی امامزادگان شاخص استان در فضای باز و با رعایت کامل شیوه نامه های پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، افزود: بیشتر امامزادگان فضای باز دارند و برنامه ها را در فضای باز برگزار می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: تعدادی از امامزاده ها امام جماعت دائم دارند و این امامزاده‌ها تنها مکان معنوی برخی محلات هستند و نمی شود درب امامزادگان را به صورت کامل بست.

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون بسیجیان و مذهبی ها با تهیه و تولید و توزیع اقلام بهداشتی و تغسیل و تدفین اموات کرونایی، تهیه و توزیع کمکهای مومنانه و همچنین توزیع غذای گرم در کنار کادر درمان و مردم بودند و هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: به فرموده مقام معظ‌م رهبری بسته بودن درب مساجد خواست دشمنان انقلاب اسلامی است و نباید اجازه دهیم با برخی سوء تدبیرها این خواست دشمن محقق شود./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ثمری
Netherlands
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
عالی و درجه یک
1
0