۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۷۶۲۳۴

آن روزها که هیچ پاپی به عراق نرفت!

آن روزها که هیچ پاپی به عراق نرفت!
امروز پاپ ترسی ندارد که به جرم کفر، مورد تعرض داعش قرار بگیرد، عراق با درایت انقلاب اسلامی ایران و ارشاد‌های مرجعیت اعلای نجف بسیار امن‌تر از دیروز است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پاپ، رهبر کاتولیک های جهان چندی پیش به عراق رفت. کشوری که سابقه تمدنی بسیار زیاد دارد و از قومیت های مختلف تشکیل شده است.

عراق بعد از جدایی از عثمانی حال و روز مناسبی نداشته است. بریتانیا برای منافع خود امپراطوری عثمانی را چند تکه کرد و عراق بدست دیکتاتورها افتاد. آخرین آنها، یک جلّاد یاغی بود از حزب بعث که با چراغ سبز و حمایت آمریکا و همکاری دولت های مرتجع منطقه و اروپایی های به ظاهر متمدن به ایران اسلامی حمله کرد.

جنگ تحمیلی که باعث کشته شدن صد ها هزار نفر شد و خسارت های اقتصادی و اجتماعی بسیار زیادی بر جا گذاشت. آنروز هیچ پاپی به عراق نرفت.

بعد از اتمام جنگ تحمیلی ، قیام گسترده شیعیان عراق موسوم به «قیام شعبانیه» شکل گرفت ،آمریکا بصورت مستقیم و غیر مستقیم توسط منافقین، به حزب بعث عراق کمک کرد تا قیام شیعیان را سرکوب کند، آنروزکه مراجع تقلید عراق خصوصا مرحوم «آیت الله خویی» تحت فشار امنیتی صدامیون قرار داشتند و صدها هزار شیعه مظلوم عراقی کشته شدند، هیچ پاپی به عراق نرفت!

وقتی تاریخ انقضای صدام برای اربابش تمام شد، آمریکا به بهانه جلوگیری از تروریست و دفاع از منافع ملّی اش به عراق لشگر کشی کرد. یکی از برنامه های آمریکا کنترل شیعیان عراق و جلوگیری از نزدیک شدن آنها به ایران بود. آنها با اتکای به قوای نظامی و ترفندهای منافقانه، هز جمله تشدید اختلافات طایفه‌ای و مذهبی و قومی، به فکر اقامت دائم در عراق بودند.

روزی نبود که بوی خون و باروت از عراق مظلوم بلند نباشد، آن روز هم هیچ پاپی به عراق نرفت!

بعد از آنکه عراق برای آمریکا به باتلاق عظیمی تبدیل شد ، چاره ای جز ترک عراق ندید، ولی منابع نفتی و موقعیت استراتژیک عراق به گونه ای نبود که آمریکای استعمار گر بخواهد از آن چشم بپوشد. آنها سراغ طرحی رفتند که سالها روی آن فکر کرده بودند و ده ها سال در دولت دست نشانده ای چون سعودی اجرا شده بود. داعش ، همان ویروس مرگبار وهابیَّت بود که فقط برای قتل و غارت مظلومان ساخته شده بود. ویروس هولناک داعش، با حمایت های مالی و استراتژیک آمریکا و کشور های متحجِّر کم کم به  غول بی شاخ و دمی تبدیل شد که کسی را یارای نبرد با او نبود. آن اژدهای هفت سر، دو کشور عراق و سوریه را به شدت مجروح کرده بود. آنها با ارعاب و دلارهای نفتی عربستان و حمایت های پنهان آمریکا ارتش بزرگ عراق را یک شبه بلعیدند، دولت عراق از آمریکا عاجزانه تقضای کمک کرد، ولی دموکراسی آمریکایی، حداقل شش ماه فرصت خواست!

شاید سه ماه هم برای تسلط کامل داعشیان خون ریزبر کل عراق  کافی بود. آن خونخواران هر مخالفی را تکفیر و سر می بریدند، زنان و دختران ایزدی و مسیحی عراق را به بردگی می بردند، خون شیعیان و سنیان عراق را در هم آمیختند.

دست پرورده آمریکا حتی به آثار باستانی عراق هم رحم نکرد.

آن روزها که هیچ پاپی به عراق نرفت!

آن روز که اقوام مسیحی و غیر مسیحی عراق برای کمک ضجِّه می زدند ، هیچ پاپی به عراق نیامد!

آن روز که هیچ کسی نخواست صدای مظلومیت عراق را بشنود ، این ایران و رهبر فرزانه انقلاب بود که دست یاری برادران عراقی خود را محکم فشرد، درایت های رهبر حکیم انقلاب و حمایت های مرجعیَّت اعلای عراق، و جوانان غیور عراقی که با سرپرستی دلاوران رشیدی ، چون سردار سرافراز سلیمانی و ابو مهدی المهندس ،  هسته های مقاوت را تشکیل دادند، مشت محکمی شد که مانند پتک سنگین بر آن دیو هفت سر کوبیده می شد. آنروز هم هیچ پاپی به عراق نیامد.

خواب سهمگینی که آمریکا برای منطقه و عراق دیده بود ، خواب آشفته هر شب روسای جمهور آمریکا شد. مقاومت اسلامی عراق که بر گرفته از انقلاب اسلامی ایران بود ، در سلیمانی و همرزمانش نمودار شد و با شمشیر ایمان و جهاد سر آن اژدهای داعش را از تن کثیف و سیاهش جدا کردند. آنروز هم هیچ پاپی به عراق نیامد.

سلیمانی قهرمان نبرد با تروریست و همرزمش ابو مهدی توسط دستور مستقیم یاغی قمار بازی چون ترامپ ، هدف مستقیم جنگنده های آمریکایی قرار گرفتند و در خاک و خون غلتیدند تا سند برادری دو ملت را امضا کنند و پایه های مقاومت اسلامی بر گرفته از انقلاب اسلامی را تحکیم ببخشند. آنروز هم هیچ پاپی به عراق نیامد.

امروز در ظاهر سلیمانی و ابو مهدی نیستند. دشمنان دیروز عراق که در ایران، کمک به مظلومان را زشت می دانستند و در عراق با حمایت عربستان و بعثی ها غوغا به پا می کردند ، هنوز هم هستند. آمریکا و دشمنان مقاومت اسلامی هنوزهم هستند ولی امروز عراق بدون داعش امن تر است.

امروز داعش در کنار مضجع شریف علوی نیست. امروز پاپ ترسی ندارد که به جرم کفر ، مورد تعرض آن جانیان قرار بگیرد. امروز عراق با درایت انقلاب اسلامی ایران و ارشاد های مرجعیت اعلای نجف بسیار امن تر از دیروز است. امروز پاپ به عراق آمده است./998/

جعفر بحرینی

ارسال نظرات