۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۷۶۱۹۲

آقای روحانی حاشیه سازی را تمام کنید

آقای روحانی حاشیه سازی را تمام کنید
جمعی از اساتید حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای تأکید کردند: از جناب آقای روحانی و دیگر دولتمردان خواهشمندیم این بازی حاشیه سازی به جای پاسخگویی را تمام کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از اساتید حوزه علمیه قم در بیانیه ای استناد غلط رییس جمهور به آیات قرآن کریم واکنش نشان دادند و  تأکید کردند: جمعی از اساتید حوزه های علمیه، از جناب آقای روحانی و دیگر دولتمردان خواهشمندیم این بازی حاشیه سازی به جای پاسخگویی را تمام کنند. اگر شبهه علمی دارید، کرسی های علمی حوزه پذیرای شما خواهد بود وگرنه دستگاه اجرایی کشور، در شرایط سخت و مخاطرات فعلی، نیازی به این افاضات ندارد.

در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:

متاسفانه جناب آقای حسن روحانی رییس جمهور محترم همچون گذشته به جای رسیدگی به وظایف اجرایی خود و بهبود وضعیت معیشتی مردم، که در دوران ریاست جمهوری ایشان به نقطه حضیض خود رسیده است، باز هم مقدسات مردم را سپر ناکارآمدی خود قرار داده و با استناد غلط به آیات قرآن کریم در برابر منتقدان خویش سعی کردند با افزودن چاشنی توهین، به عنوان رویه مرسوم خطاباتشان، منتقدان را در وضعیت انفعالی قرار دهند.

اگر چه حق این است که این حرکات ایشان و دولت مدعی تدبیر و امیدشان در سکوت خبری قرار گیرد و به جای آن مطالبه پاسخگویی در برابر عملکرد خجالت آور دو دوره ریاست جمهوریشان در اولویت قرار گیرد، اما با توجه به انحراف مهم موجود در سخنان ایشان، که علیرغم صبر ده روزه حوزه علمیه تصحیح نشد، ابتدائا رفع شبهه نموده و سپس مطالبی را خطاب به ایشان و مردم مومن و بزرگوار ایران اسلامی ایراد مینماییم.

جناب آقای روحانی؛ بر فرض که از تمامی اصول و ضوابط ترجمه و فهم قرآن دست برداریم و ظواهر قرآن و تمامی تفاسیر علما را کنار بگذاریم و سخنان شما را در مورد این آیه بپذیریم، باز هم اقدامات شما در مقابل آمریکا قابل دفاع نیست.

 چندین و چند بار شما و سایر دوستانتان در جریان قردادهای الجزایر؛ مبادله گروگان ها؛ پاریس؛ سعدآباد؛ ژنو و دست آخر برجام با آمریکایی ها مذاکره کردید، قرارداد بستید، به طور سخاوتمندانهای منافع کشور را بدون هیچ تضمینی پیشکش کردید و دست آخر  تقریبا هیچ را با  تضمین امضای کری به ملت ایران تحویل دادید. برای ملت ایران مشخص کنید حد یقف تاراج منافع ملی در قالب قراردادهای مختلف کجاست تا معلوم شود ما با تعدادی ساده لوح  رو به رو هستیم یا با کسانی که سعی دارند دیاثت سیاسی را در عرصه نظر و عمل تحقق بخشند؟

اینجانبان، جمعی از اساتید حوزه های علمیه، از جناب آقای روحانی و دیگر دولتمردان خواهشمندیم این بازی حاشیه سازی به جای پاسخگویی را تمام کنند. اگر شبهه علمی دارید، کرسیهای علمی حوزه پذیرای شما خواهد بود وگرنه دستگاه اجرایی کشور، در شرایط سخت و مخاطرات فعلی، نیازی به این افاضات ندارد؛ بلکه نیازمند مجاهدت در راه خدمت به مردمی است که راه حل مشکلاتشان هیچ ربطی به مذاکرات کذایی شما ندارد و بلکه با هر معاهده و نقض عهدی، مشکلاتشان افزونتر و امیدشان کمتر می شود.

متن کامل این بیانیه را اینجا بخوانید. /998/

ارسال نظرات