۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۶۷۶۰۳۱
به بهانه روز جهانی زن؛

اسلام نگاه کاریکاتوری به زن ندارد

اسلام نگاه کاریکاتوری به زن ندارد
حجت الاسلام لطفی نیاسر گفت: در جامعه قبل از اسلام به زن نگاه درستی نبود اسلام نگاه کاریکاتوری به زن ندارد بلکه نگاه ارزشی و اصالت انسانی دارد.

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر مدیر کل صداو سیما مرکز قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: در تاریخ به زن به انواع مختلفی نگاه شده است از یک شی گرفته تا نگاه قدیسانه اما نگاه اسلام به زن نه به عنوان یکی شی و قدیس است بلکه دین اسلام نگاه معتدل وبه زن می باشد.

وی با بیان چهره عصر جاهلیت درباره زن افزود: در جامعه قبل از اسلام به زن نگاه درستی نبود، در عصر جاهلیت زن بی ارزش و پست شمرده می شد البته استثنائاتی وجود داشت اما نگاه اکثریت چنین بود، اسلام نگاه کاریکاتوری به زن ندارد بلکه نگاه ارزشی و اصالت انسانی دارد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر عنوان کرد: در انقلاب اسلامی یک اتفاق مبارک افتاد و آن نگاه محدود و تحریفی که به زن در طول تاریخ شکل گرفته بود را تغییر داد امام راحل به زنان نگاه موجود فعال داشت به عنوان کسی که می‌تواند در جامعه فعالیت ارزنده‌ای انجام دهد به او نگاه می شد و دنیا شاهد بود که زن ایرانی در به ثمر نشستن انقلاب نقش مهمی را ایفا نمود و در کنار مردان هنرنمایی کردند.

مدیر کل صدا و سیما قم ابراز داشت: رسانه  جمهوری اسلامی گاهی  موفق بوده است  و باید رسانه ملی نگاه انقلاب اسلامی به زن را لحاظ کند که در بعضی برنامه هایش نیز آن نگاه دیده نمی شود زن انقلاب اسلامی زن باسواد و موثر در اجتماع است گاهی در رسانه بانویی را که شغل نامتناسب با او است را انتخاب کرده است برجسته می کنند هرچند در اشتغال محدودیتی وجود ندارد اما زن در انقلاب اسلامی این ویژگی را در وهله اول ندارد نقش مردانه به زن دادن امتیازی برای او به ارمغان نمی آورد بلکه زن در انقلاب اسلامی یک دانشمند موثر در خانواده و اجتماع است.

ارسال نظرات