۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۷۳۶۳۰
مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

ترویج فرهنگ امام و انقلاب به نشر فرهنگ مطالعه و تفکر انقلابی وابسته است

ترویج فرهنگ امام و انقلاب به نشر فرهنگ مطالعه و تفکر انقلابی وابسته است
خراسان شمالی - مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: ترویج فرهنگ امام و انقلاب به نشر فرهنگ خواندن و تفکر انقلابی وابسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه کتاب در مراسم استقبال از برنامه‌های دهه فجر خراسان شمالی که با حضور مادر سه شهید و نمازگزاران بجنوردی و نیز تنی چند از مسؤولان استانی در محل مسجد امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک ایام فرخنده دهه فجر پیروزی، گفت: امروز و در آستانه چهل‌ودومین بهار پیروزی جشن انقلاب جشن استقامت ملی است.

نیلی در ادامه به گام دوم انقلاب و سپری شدن دو سال از آن اشاره کرد و افزود: چهل‌ودو سال بالندگی و افتخار و ایستادگی پیام‌های قدرتمندی برای دشمنان انقلاب دارد و هم‌اکنون در سنگر دوم انقلاب نهال‌های زیبای فرهنگی و اجتماعی را شاهدیم.

وی که در جمع فعالان مسجد و تلاشگران حوزه کتاب و کتاب‌خوانی سخن می‌گفت، با تصریح این مطلب که انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی بود و با کتاب آغاز شد به شخصیت امام راحل اشاره کرد و گفت: انقلابی که رهبری آن بر عهده نویسنده‌ای فیلسوف و حکیم بود و امروز حکیمی فرزانه، اهل قلم و کتابشناسی قهار، سکان‌دار آن است.

نیلی با بیان اینکه امروز نظام سلطه درصدد است ما را با غرق کردن در فضای مجازی از معنا و مفاهیم انسانی دور کند دچار حماقت شویم و سطحی و نادان بار آورد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ امام و انقلاب به نشر فرهنگ خواندن و تفکر انقلابی وابسته است.

وی همچنین با صراحت توصیه کرد: اسلام پرچم‌دار کتاب‌خوانی است آمر به معروف مطالعه و انس با کتاب باشیم و اسوه‌های تأثیرگذار را بشناسیم و برای شناساندن آن‌ها تلاش کنیم.

رونمایی از شناسنامه شهید حمیدی زاده، شهید مدافع حرم خراسان شمالی

همچنین در این مراسم شناسنامه شهید فیروز حمیدی زاده، نخستین شهید گلگون‌کفن مدافع حرم استان خراسان شمالی و از شهدای هنرمند کشور توسط قرارگاه سنگر کتاب و همراهی کانون فرهنگی هنری بصیرت بجنورد، با حضور خانواده شهید، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه کتاب و نیز تنی چند از مسؤولان فرهنگی عرضه شد.

در این رونمایی که در استقبال از برنامه‌های مسجدی گرامیداشت چهل‌ودومین بهار پیروزی خراسان شمالی برگزار شد، علاوه بر خانواده و سه فرزند شهید حمیدی زاده، مادران سه شهید والامقام شهید میرزا نادری، شهید علی‌اکبر رنجبر و شهید مرتضی رحمانی شاهد این رونمایی ارزشمند بودند.

رضا هدایتی، دبیر قرارگاه سنگر کتاب استان در این مراسم، از فعالیت شعب این قرارگاه در 16 شهرستان کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون علاوه بر خراسان شمالی در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، گیلان، گلستان، خوزستان و خراسان رضوی و خراسان جنوبی، فارس این قرارگاه فعال شده است.

وی برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی، طراحی و انتشار شناسنامه شهدا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی طرح اندیشه کلی در قرآن از اهم برنامه‌های این قرارگاه در مدت یک سال گذشته معرفی کرد.

گفتنی است، شناسنامه شهید حمید زاده، مزین به مهر شهادت، در قالب شناسنامه ملی فردی است که علاوه بر مشخصات فردی در صفحه اول، صفحات بعدی شامل معرفی خانواده و ابعاد شخصیت فردی و اجتماعی شهید برهه‌های مختلف زندگی کودکی و نوجوانی، تحصیلات و ازدواج، مسئولیت‌ها و خصوصیات برجسته شهید است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات