۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱
کد خبر: ۶۵۷۷۳۸
حجت الاسلام انصاری راد:

فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب باید بومی‌سازی شود

فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب باید بومی‌سازی شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه عفاف و حجاب امری فطری است و در قالب دستورالعمل جوابگو نیست، گفت: فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب باید بومی‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی عفاف و حجاب و کارگروه ویژه پیگیری مصوبه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی از حجاب و عفاف به عنوان دو عامل سلامت جامعه یاد و اظهار کرد: پرداختن به مساله حجاب به عنوان یک ارزش و رویکردی موثر در مواجهه و مقابله با تهاجم فرهنگی می تواند آثار و پیامدهای مثبتی برای جامعه در پی داشته باشد.

وی با اشاره به ابعاد ایجابی و سلبی حجاب افزود: حجاب به معنای پوشش اسلامی، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است. بعد ایجابی آن، وجوب پوشاندن بدن و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی برای نامحرم است که این دو جنبه باید در کنار یکدیگر باشند تا حجاب اسلامی محقق شود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در راستای ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از تمامی ظرفیت‌های دراختیار از قبیل سایت اطلاع رسانی تبیان، هیئات مذهبی، مداحان، مبلغان و ... برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بهره لازم را خواهد برد.

حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر اینکه بانوان فرهیخته استان هرمزگان نیز می‌بایست به منظور بزرگداشت هفته عفاف و حجاب بیش از پیش تلاش کند، بیان داشت: فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب باید بومی‌سازی شود.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب امری فطری است و در قالب دستورالعمل جوابگو نیست، ابراز داشت: شکل‌گیری شالوده شخصیت زنان باید بر اساس مبانی اخلاقی باشد. همچنین می بایست در جهت تقویت کوشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه حجاب باید به صورت قانون درآید و نهادی خاص، مسوول نهادینه کردن فرهنگ عفاف و.حجاب در کشور باشد، گفت: مبلغات نیز باید پاسخگوی سؤالات جوانان در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب باشند.

حجت الاسلام انصاری راد بر برگزاری مسابقه ای با موضوع عفاف و حجاب در استان تاکید کرد و افزود: کارگروه مصوبه 820 نیز طبق مصوبات قبلی پیگیری شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات