۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۵۷۵۹۰
حجت الاسلام تقوی:

مسؤولان آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین گام بر دارند

مسؤولان آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین گام بر دارند
رییس مجمع نمایندگان استان تهران سند تحول بنیادین را نقشه راه وزارت آموزش و پرورش دانست وگفت: مسؤولان آموزش و پرورش باید به صورت شفاف در راستای اجرای این سند گام بر دارند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان تهران در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران، با تاکید بر مسأله آموزش و پرورش بر تکریم مقام معلم تاکید کرد و گفت: وظیفه همه مسؤولان کشور در هر دستگاه و نهادی، تکریم مقام و جایگاه معلم است.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران با تأکید بر وابسته بودن همه مسائل کشور به آموزش و پرورش گفت: حل مشکلات معیشت مردم، توسعه علمی کشور، پیشرفت تولیدات کشاورزی و پیشرفت در زمینه بهداشت و درمان به مسأله آموزش و پرورش وابسته است.

وی در ادامه سند تحول بنیادین را نقشه راه وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: مسؤولان آموزش و پرورش باید به صورت شفاف در راستای اجرای این سند گام بر دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به غیرکاربری بودن دروس و محتوا آموزشی بر پیوند نظر و عمل تأکید داشته و در این بستر معلم را مهم ترین رکن آموزش و پرورش که می تواند مصلح برنامه درسی نیز باشد، دانست.

 

براساس این گزارش در ابتدای این نشست حمید رفیعی، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و امیرحسین محقق مسؤول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران با بیان نکاتی پرداختند.

رفیعی، در ابتدای این جلسه نکاتی را درباره اهمیت آموزش و پرورش و مشکلاتی که امروز آموزش و پرورش با آنها مواجه است، گفت: متأسفانه در سال های اخیر شاهد بی توجهی به مسأله آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی بوده ایم و قوانین اندکی در این باره تصویب شده است، این قوانین نیز در بستر سند تحول نبوده است و طرح هایی مانند خرید خدمات آموزشی و یا استخدام های خارج از مسیر دانشگاه فرهنگیان مصوب شده است که عینا خلاف منویات رهبری با سند تحول بنیادین است.

وی افزود: انتظار ما از مجلس، تلاش برای تحقق تحول بنیادین در آموزش‌ و پرورش و توجه ویژه به آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین مسأله بلند مدت کشور است.

محقق هم نیز با تبیین چرایی اهمیت دانشگاه فرهنگیان و مسأله نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت اهمیت رشد کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: انتظار ما از مجمع نمایندگان استان تهران، نگاه ویژه به دانشگاه فرهنگیان است./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات