۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۵۶۸۳۸
آیت الله مدرسی:

کشورهای اسلامی پیشتاز در مقابله با ویروس کرونا هستند

کشورهای اسلامی پیشتاز در مقابله با ویروس کرونا هستند
یکی از مراجع تقلید عراق تصریح کرد: نوع مواجهه با ویروس کرونا باید به یک عادت رفتاری نزد همه مردم تبدیل شود.
به گزارش بین الملل خبرگزرای رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید عراق طی سخنانی بیان کرد: نوع مواجهه با ویروس کرونا باید به یک عادت رفتاری نزد همه مردم تبدیل شود. و این مهم باید در سایه استمرار شیوع کرونا باشد و از انجا که شاهد افزایش تعداد بیماران و کشته شده ها و عدم انتخاب تصمیمات مناسب هستیم، این همزیستی لازم و ضروری است.
وی با بیان اینکه انسان امروز، نیاز به اصلاح رفتار و ترمیم ارزش ها و فرهنگ خودش دارد، اظهار داشت: حکمت بلاهای عمومی بازگشت به خداوند تبارک و تعالی و خشوع و تضرع  است و در این هنگام انسان آگاه به نواقص خودش می شود، پس باید در اصلاح خویش و بشریت به خدواند تبارک و تعالی توکل کرد.
آیت الله مدرسی اضافه کرد: اگر بشریت خطاهای خودش را اصلاح نکند، شاید این بلا برای مدتی مستمر باشد. اما این به این معنی نیست که بنشینیم و شاهد قربانی شدن ده ها نفر در روز باشیم. بلکه ناچار به اتخاذ تصمیمات جدی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش هستیم.
وی بیان کرد: ممنوعیت امد و شد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کافی نیست و به همین دلیل کشورهای جهان این تصمیم خود را تغییر دادند، چون ضررهای اقتصادی جبران ناپذیری را شامل می شد.
وی تاکید کرد راه حل این است که همه باید ملتزم به استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی باشیم.
آیت الله مدرسی افزود: جامعه های اسلامی بسیاری از خطر های بزرگ را که تجربه کردند و به اغوش خود گرفتند و به لطف عادت های رفتاری و بهداشتی و تعالیم شرعی مثل اهتمام به طهارت و نجاست و غذای های حلال و نوشیدنی ها و اموری که مربوط به روابط جنسی است، توانستند بر بیماری های فائق ایند و هم اکنون هم سخت نیست که بعضی از عادت های دیگر را به این عادت ها اضافه کنیم، مثل التزام به فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و ترک انچه که منجر به انتشار ویروس می شود، مثل اموری که مرتبط به زیارت امکان مقدسه است و مساجد و  ما ناچار به رعایت امور بهداشتی هستیم.
وی در پایان دولت را به فراهم کردن راه کار های لازم و اموزش های مناسب برای رویارویی با این بیماری دعوت کرد تا مردم از ان نفع ببرند و نیاز به مراجعه حضوری به مراکز پزشکی نداشته باشند.
آیت الله مدرسی همچنین اضافه کرد دولت باید داروها و وسایل پیشگیری را فراهم کند و انجام امور اداری به صورت الکترونیکی را سرعت بخشد تا حضور مردم در ادارات کم شود.
ارسال نظرات