۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۵۶۷۹۳
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

فرهنگ رضوی دژی مستحکم در برابر فرهنگ غرب است

فرهنگ رضوی دژی مستحکم در برابر فرهنگ غرب است
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: فرهنگ رضوی دژی مستحکم در برابر فرهنگ مهاجم غرب است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان، حجت الاسلام سید محمد سادات ضمن تبریک میلاد پر برکت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) و خواهر گرامیشان حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: امام رضا(ع) ولی نعمت ما ایرانی هاست و دل های تمام دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) با نام ایشان گره خورده است.

وی افزود: امام رضا(ع) پاداش ما ایرانی ها از سوی خداوند به دلیل محبت و علاقه این ملت به خاندان پاک و مطهر نبی مکرم اسلام است، اگر در گذشته ایرانیان را با تمدن ماد و هخامنشی و ساسانی می شناختند اکنون ایرانیان را با نام امام رضا(ع) می شناسند و اگر امروز ایران اسلامی داعیه تمدن سازی دارد و به یک طرف موازنه قدرت های بزرگ جهانی مبدل شده است بر اساس تمدنی است که امام رضا(ع)  ۱۲۰۰ سال قبل در این سرزمین پایه گذاری کرده اند و ما میراث دار آن حضرتیم، زیرا ورود معارف اهل بیت (علیهم السلام) به ایران به برکت حضور آن حضرت محقق شده و ایشان منشا تحولات فکری و اعتقادی وسیعی در این سرزمین شدند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: پیام و اهمیت و جایگاه عزت، اقتدار و امنیتی که در سایه سار ولایت در کشور عزیزمان متجلی شده است را حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در ۱۲۰۰ سال قبل به مردم ابلاغ و معنای حقیقی اسلام را معرفی کردند.

حجت الاسلام سادات افزود: در عصری که نظام سلطه و تمدن مادی با ابزار رسانه و امپریالیسم خبری مهر غفلت بر دلها و جان های مردم دنیا می زند و غفلت و ترس و شهوت را در جوامع بشری تزریق می کند، جدا از این همه هیاهوی تمدن مادی از سرزمین ایران و مشهد الرضا، حضرت همچون قلب تپنده ای خون غیرت و ایمان و معنویت را به سراسر دنیا پمپاژ می کند و فرهنگ رضوی مبدل به دژی مستحکم در برابر فرهنگ مهاجم غرب می شود.

وی ادامه داد: ابعاد زندگی امام رضا(ع) برای بسیاری از ما ناشناخته است و بسیاری از مردم امام رضا(ع) را برای شفای مریضان و رفع گرفتاری ها طلب می کنند، حال آنکه آن حضرت الگوی کامل رفتاری برای زندگی فردی و اجتماعی بشریت می باشد و سراسر زندگی مبارکشان درس است. ایشان به ما آموخت عاقلانه زندگی کنیم نه تحت تاثیر وهم و خیال و شهوت و بی اعتنا به متکبران عالم به مستضعفان احترام بگذاریم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: معنویت، زهد، تواضع و اصول اخلاقی و تربیتی و سبک زندگی فردی و اجتماعی و حکمرانی آن حضرت برای مردم و مسؤولان باید سرمشق و الگو باشد و امید است در ایام  ولادت با سعادت علی ابرن موسی الرضا(ع) با گوشه ای از فضایل و معارف ایشان آشنا شویم و در ضل توجهات آن حضرت که ولی نعمت ما ایرانی هاست خیر و سعادت همراه با دفع بیماری مسری کرونا نصیب ملت عزیزمان شود./1401/د102/ب1

ارسال نظرات