۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۵۶۱۰۹
در جلسه شورای ادای مازندران مطرح شد؛

انتقاد امام جمعه تنکابن از کمی بودجه فرهنگی این شهرستان

انتقاد امام جمعه تنکابن از کمی بودجه فرهنگی این شهرستان
امام جمعه تنکابن گفت: متأسفانه اعتبارات فرهنگی در تنکابن و منطقه غرب مازندران پایین است و این منطقه در این خصوص مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام سید مهدی هدایتی، امام جمعه تنکابن ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که به میزبانی شهرستان عباس آباد برگزار شد، از پایین بودن بودجه های فرهنگ در این منطقه گلایه کرد و گفت: متأسفانه اعتبارات فرهنگی در تنکابن و منطقه غرب مازندران پایین است و این منطقه در این خصوص مظلوم واقع شده است.

وی با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی و اجتماعی در کشور، بر ضرورت تقویت اعتبارات فرهنگی تأکید کرد و افزود: توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی همواره جزء دغدغه های مقام معظم رهبری بوده که در نظام بودجه ریزی کشور باید این بخش مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که متأسفانه در نظام بودجه ریزی کشور مباحث فرهنگی تنها به صورت سرفصل های اجرایی است، خاطرنشان کرد: به دلیل اعتبارات پایین فرهنگی، بسیاری از مناسبت ها با استفاده از ظرفیت بخشداری، شهرداری و دهیاری ها در حال انجام است.

امام جمعه تنکابن ادامه داد: انتظار ما از ادارات کل توجه بیشتر به شهرستان ها و همچنین حضور در این مناطق به منظور بررسی و رفع مشکلات است.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت نیروهای جوان در ادارات و نهادها تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری به این مسأله اعتقاد ویژه دارند و در انتصابات خود نیز به این مسأله عمل کردند.

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که دریا و ساحل به عنوان یک ظرفیت منطقه ای نیاز به یک توجه ملی است، خاطرنشان کرد: باید سواحل دریای مازندران به یک ساحل اسلامی تبدیل و شاهد تقویت برنامه های دینی و فرهنگی در این مناطق باشیم.

امام جمعه تنکابن در ادامه سخنان خود با بیان این که مجتمع فرهنگی تنکابن با حدود چهار هزار متربنا به چهار میلیارد اعتبار برای اصلاح و مرمت نیازمند است که معطل مانده بیان داشت: متأسفانه کتابخانه های تنکابن نیز وضع بسیار نامطلوبی دارند و اگر این ساختمان مرمت و بازسازی شود می توان از ظرفیت آن برای استقرار کتابخانه و اداره تبلیغات اسلامی بهره گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه مسؤولان به ویژه درمانی و بیمارستانی شهرستان تنکابن شد.

حجت الاسلام هدایتی همچنین با بیان این که هنوز برخی روستاهایی که در جریان سیل خسارت دیدند آباد نشده اند، افزود: طرح هادی روستاها مشکل آفرین شده و نیاز به اصلاح دارد./950/پ210/ف

ارسال نظرات