۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۶۵۴۴۲۳
امام جمعه خرمشهر:

بخش عمده جامعه هنوز خطر کرونا را درک نکرده است

بخش عمده جامعه هنوز خطر کرونا را درک نکرده است
امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه  باورپذیری مردم به خطر ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است، گفت: اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا رضایتمندی مردم در نظر گرفته شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد جواد عادلپور، امام جمعه خرمشهر، امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان با تأکید بر لزوم ایجاد فرهنگ زیستن با کرونا خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آموزش ضروری باید به روز باشد، اما برای فرهنگ سازی کافی نیست.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه  آنچه در مواجهه با موضوع کرونا اهمیت بیشتری دارد، باورپذیری مردم به خطر ویروس کرونا است، عنوان داشت: متأسفانه بخش عمده جامعه هنوز به این باور نرسیده است، برای رسیدن به باور پذیری جامعه، باید با موضوع بصورت کارشناسی و تخصصی و از ابعاد مختلف از جمله بعد روانشناختی و رسانه‌ای پرداخته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر ادامه داد: در نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در ادارات و ارگان‌ها و سازمان‌ها و بانک ها، افزون بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دستگاها، باید میزان رضایتمندی مردم و ارباب رجوع نیز در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام عادلپور اضافه کرد: به عنوان نمونه می‌توان به میزان پذیرش مراجعه کنندگان در بانک‌ها اشاره کرد که می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا حد امکان از منتظر ماندن مردم در گرما جلوگیری کرد.

وی در مورد اعمال محدودیت‌ها دو نکته را متذکر شد و گفت: یکی اعمال محدودیت‌ها از منظر شیوع بیماری کرونا و دیگری معیشت مردم هر دو باید لحاظ شود، تا آنجایی که امکان دارد متناسب با ایجاد محدودیت ها، مردم نیز با مراعات پروتکل‌ها به معیشت خود بپردازند. /۹۴۵۶/پ203/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات