۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۵۰۷۲۱
آیت‌الله صدیقی تاکید کرد؛

روزه انقلاب درونی و ماه رمضان فرصتی برای تحصیل حال حضور در پیشگاه پروردگار

روزه انقلاب درونی و ماه رمضان فرصتی برای تحصیل حال حضور در پیشگاه پروردگار
آیت الله صدیقی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تحصیل حال حضور در پیشگاه پروردگار دانست و گفت: غفلت از لحظات ماه رمضان بالاترین خسران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در منبر مجازی ماه مبارک رمضان به شرح دعای 44 صحیفه سجادیه پرداخت و گفت: رمضان شهرالتمحیص؛ ماه خودسازی، تصفیه و پالایش است.

وی بابیان اینکه گناه صفحه دل را سیاه می‌کند، ادامه داد: لکه‌های سیاه‌ دل که براثر گناه به وجود آمده را می‌توان با توبه پاک کرد و اگر انسان معصیت‌کار از گناه خود توبه نکند از رحمت الهی دور می‌شود.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه انسان در ماه مبارک رمضان با مراقبه، محاسبه، توبه، انابه، روزه و افطار دادن می‌تواند ناخالصی‌های درون خود را پاک کند، ابراز کرد: انسان با پاک شدن از ناخالصی‌ها قلبش جلا پیدا می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه رمضان ماه ویژه‌ای برای انقلاب درونی و دگرگونی و تحصیل حال حضور در پیشگاه پروردگار است، اظهار داشت: رمضان شهر الله و ماه نیایش است، انس گرفتن با قرآن در این ماه بسیار توصیه‌شده است.

وی با اشاره به اینکه اعضا و جوارح انسان امانت الهی است، گفت: خداوند اعضا و جوارح را در اختیار آدمی قرارداد تا با مراقبت از آن‌ها خود را از آلودگی‌ها دور و برای کسب رضای الهی تلاش کند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: روزی که معاد می‌شود و همه ما نزد خداوند می‌رویم، اگر اینجا ماه مبارک رمضان خودمان را آماده و آباد نکرده باشیم در قیامت از مطرودین خواهیم بود، رمضان بهترین فرصت برای تصفیه درون از رسوبات گناه و رذایل اخلاقی است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) در پایان خاطرنشان کرد: آن هنگام که بندگان روزه‌دار از کرامت ملک خودشان به فوز می‌رسند گناهکاران توبه نکرده جزء جاماندگان خواهند بود؛ انسان باید مراقب باشد در ضیافت الهی ماه مبارک رمضان که انبیا و اولیای الهی نیز مهمان آن هستند شب‌ها را به‌غفلت و روزها را به بیهودگی سر نکند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات