۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۶۴۷۵۱۴
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

ویروس کرونا ابرقدرت های پرمدعای جهانی را زمین گیر کرده است

ویروس کرونا ابرقدرت های پرمدعای جهانی را زمین گیر کرده است
استاد حوزه علمیه قم کرونا را یک امتحان الهی دانست و تاکید کرد که این ویروس کوچک ابرقدرت های جهانی را زمین گیر کرده و به عجز کشانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد استاد حوزه علمیه قم در شب نیمه شعبان در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد منجی عالم بشریت، شب نیمه شعبان را به موازات شب های قدر دانست و بر لزوم بهره گیری حداکثری مؤمنان از این فرصت تاکید کرد.

وی ضمن تبیین اعمال شب نیمه شعبان، غسل کردن، قرائت زیارت امام حسین(ع)، دعا و راز و نیاز با معبود، دو رکعت نماز و قرائت دعای کمیل را از جمله این اعمال دانست.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که جمله جمله دعای کمیل اعجاز است، اظهار داشت: فرازهای مختلف این دعای شریف، درس بندگی و توحید است و باید با تامل این دعا را قرائت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم نیمه شعبان را فرصتی برای مناجات و راز و نیاز با معبود دانست و گفت: امام عصر مظهر توحید الهی و مظهر رحمت واسعه هستند، در شب و روز نیمه شعبان باید از خدای متعال بخواهیم تا این بلایی که دامن گیر جوامع بویژه جامعه اسلامی شده را دفع کند.

وی کرونا را امتحانی الهی دانست و بیان داشت: درمان و دفع این ویروس نیز جز با اذن الهی میسر نخواهد شد، حتی آنهایی که هیچ چیزی را قبول ندارند دست به دعا و تضرع شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد درس توحید و بندگی را یکی از درس های مهم ابتلای جوامع به کرونا ذکر و تاکید کرد: این ویروس به همه دنیا ثابت کرد که در برابر قدرت خدای متعال بسیار حقیر و ناچیز هستند چراکه همه به عجز کشانده شده و به تضرع روی آورده اند.

وی افزود: این ویروس ابرقدرت های پرمدعای جهانی را زمین گیر کرده و به همه ثابت کرده است که قدرت واقعی از آن خدای متعال است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: یکی از برکات نهفته در این اتفاقات همدلی، همفکری و به فکر هم بودن است، در این مدت خیران بسیاری فعال شده و صحنه های بی نظیری از ایثار و فداکاری را شاهد هستیم.

این خطیب حوزه علمیه با تجلیل از فعالیت گروه های جهادی در مقابله با کرونا، یادآورشد: در این مدت بسیاری از مساجد، پایگاه ها و مراکز تبدیل به مکانی برای کمک به مقابله با ویروس منحوس کرونا شد، گروها های جهادی شبانه روز در حال تلاش هستند، چنین ایثار و فداکاری را ما تاکنون کمتر مشاهده کرده ایم.

وی خدا باوری را یک اصل مهم در این وقایع دانست و گفت: کار دست خداست، آمریکا چکاره است، آمریکایی ها با ترور سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی می خواستند مانعی بزرگ از سر راه خود و نقشه های شوم خود بردارند اما دقیقا عکس خواسته آنها اتفاق افتاد و اکنون پایگاه های شان به خطر افتاده و باید از منطقه خارج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در پایان ضمن تاکید مجدد بر بهره گیری حداکثری از فرصت نیمه شعبان برای راز و نیاز با معبود و دعا برای حل مشکلات، زیارت آل یاسین را بهترین زیارت نامه برای عرض ادب به ساحت حضرت ولیعصر(عج) دانست.

حسین عجمی
ارسال نظرات