۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۶۴۶۹۵۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح کرد؛

فعالیت مطب‌ بیماران تنفسی، داخلی و کودکان| غربالگری بیش از ۴ میلیون نفر

فعالیت مطب‌ بیماران تنفسی، داخلی و کودکان| غربالگری بیش از ۴ میلیون نفر
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در شرایط کنونی تنها مطب‌های پزشکان متخصص و فوق تخصص بیماران تنفسی، داخلی و کودکان به فعالیت می‌پردازند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فرهاد ابول نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در گفت و گو با شبکه جهانی الاهواز، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تنها مطب‌های پزشکان متخصص و فوق تخصص بیماران تنفسی، داخلی و کودکان فعال خواهند ماند، اظهار داشت: سایر مطب‌ها تعطیل و بیماران اورژانسی به بیمارستان‌ها مراجعه کنند، مطب‌ها و درمانگا‌ها با توجه به تجمع مراجعه کنندگان بستر مناسبی برای انتشار ویروس کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به همکاری مردم با ستاد استانی مقابله با کرونا و جدی گرفتن ۸۰ تا ۹۰ درصدی توصیه‌های پزشکی عنوان داشت: در دو هفته اخیر نمودار شیب ابتلا به کرونا رشد کمی داشته است، هر چند که امیدواریم شیب سیر نزولی داشته باشد تا در ماه‌های آینده وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

این مقام مسؤول با دعوت مجدد از مردم برای در خانه ماندن گفت: از نظر آماری به نسبت صدهزار نفر، متأسفانه بیشترین مبتلایان در خرمشهر و باوی مشاهده شده است که بسیار امیدوار هستیم با مدیریت مسؤولان و همراهی مردم دو شهرستان مذکور، شیب افزایشی نمودار را کاهش بدهیم.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی قرنطینه خانگی و فاصله گذاری اجتماعی بهترین راه درمان است، ادامه داد: شیب نمودار ابتلا به کرونا به کندی در حال حرکت است، هر چند که تا مدیریت بیماری و وضعیت کاهش دهنده ویروس فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه ۵/۹۲ درصد مردم استان در طرح غربالگری شرکت کردند، اضافه کرد: تاکنون ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از طریق سامانه ۴۰۳۰ غربالگری شدند، ان شاء الله در سه روز آینده همه مورد استان مورد غربالگری قرار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه بیمارستان‌های معین و بخش‌های تعیین شده برای بیماران کرونایی در حال ارائه خدمات هستند، تصریح کرد: معاونت غذا و دارو، اقلام دارویی را به اندازه کافی تأمین و در اختیار مراکز درمانی قرار داده است، لباس‌های حفاظت شخصی، ماسک، دستکش، عینک، شیلد و انواع تجهیزات مورد نیاز در اختیار همکاران حوزه سلامت قرار گرفته است. /۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات