۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۴۳۱۳۷
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

حضرت زینب بهترین الگوی صبر و شکیبایی هستند

حضرت زینب بهترین الگوی صبر و شکیبایی هستند
حجت الاسلام اکرمی با بیان این مطلب که حضرت زینب(س) بانویی دانشمند و اندیشمند بودند، گفت: ایشان بهترین الگوی صبر و شکیبایی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته به صورت مجازی در مسجدجامع غدیرخم گفت: حضرت زینب(س) شخصیتی بی نظیر بودند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در محضر معلمانی چون پنج تن آل عبا رشد و تربیت یافتند، ادامه داد: تزکیه و طهارت در سبک زندگی عملی حضرت زینب(س) موج می زند.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) مایه خرسندی قلب مبارک پیامبراکرم(ص) بودند، اظهار داشت: برخی علما 49 لقب و کنبه برای حضرت نقل می کنند که برخی از آنان شامل ام الرضایا، شریکة الحسین، عقیله بنی هاشم، نائبة الزهرا و غیره می شود.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) عالمه غیر معلمه بودند، ابراز کرد: در عظمت و بزرگی شخصیت حضرت زینب(س) روایات و بیانات بسیاری وجود دارد که همگی آنان قابل تامل است. حضرت زینب(س) از نظر اندیشه، عقیده، جهاد، عمل و اخلاق از بانوان برجسته و بی نظیر به شمار می روند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) پیام رسان واقعه عاشورا بودند، گفت: حضرت زینب(س) با صبوری و بردباری توانستند مبلغ ایثار و فداکاری امام حسین(ع) و رسوا کننده ظلم و ستم بنی امیه در واقعه عاشورا باشند.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه هیچ مصیبتی نیست که عینا و عملا حضرت زینب(س) شاهد آن نبوده باشد، عنوان کرد: ایشان در برابر همه شدائد و مصائبی که در کربلا رخ داد صبر پیشه کردند و فرمودند من چیزی جز زیبایی در کربلا مشاهده نکردم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان این مطلب که حضرت زینب(س) بانویی دانشمند و اندیشمند بودند، گفت: ایشان بهترین الگوی صبر و شکیبایی هستند؛ امروز با توجه به شیوع جهانی کرونا ویروس می طلبد مردم با خویشتن داری، صبوری و مقاومت با این بیماری منحوس مبارزه کنند.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید به مقدرات الهی تسلیم باشد، خاطرنشان کرد: انسان در مواجهه با حوادث تلخ و مقدرات الهی باید صبور باشد چرا که در حوادث صبر و تسلیم بودن افراد آزمایش می شود؛ امروز که جامعه بشری دجار کرونا ویروس شده باید همگان در نهایت شکیبایی و با ایثار و فداکاری به مقابله با آن برخیزند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات