۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۳۸۰۹۴
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه:

حضور پرشور مردم در انتخابات سبب امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان می شود

حضور پرشور مردم در انتخابات سبب امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان می شود
امام جمعه قم با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی باید بسیار پرشور برگزار شود، گفت: حضور باشکوه در انتخابات سبب امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، شب گذشته در سی‌وچهارمین نشست ستارگان محراب که به منظور تجلیل از مقام آیت الله ضیاء‌الدین نجفی در مسجد جامع نبی اکرم(ص) برگزار شد، گفت: اهمیت تجلیل از علما در آیات و روایات ذکر شده است.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله شیخ ضیاءالدین نجفی عالمی وارسته و خدمتگزاری بی منت برای جامعه بود، ادامه داد: آن مرحوم با وجود اینکه می توانست در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل و کسب مدارج بالای علمی باشد اما به تاسی از رسول الله(ص) هدایتگری و تبلیغ را مقدم دانست و به تهران هجرت کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه علما نزد خداوند دارای آبرو هستند، اظهار داشت: از این رو تجلیل از علمای دین و هدایت کنندگان نزد پروردگار بسیار ارزشمند بوده و رضایت الهی را جلب می کند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به تقریرات و تالیفات این عالم ربانی اشاره کرد و گفت: آیت الله ضیاءالدین نجفی از علما و مراجع به صورت متعدد و متنوع دستخط و اجازات داشت که این خود بیانگر عظمت این عالم ربانی است.

وی با بیان اینکه بین عالم و غیر عالم تفاوت بسیار است، عنوان کرد: طبق صریح روایات؛ تکریم از علما به منزله تکریم از پروردگار است، بعد از مقام انبیاء و اولیای الهی این عالمان و هادیان دین هستند که از مقام بالاتری برخوردار هستند چرا که عالمان دین در مسیر فرستادگان الهی انسان ها را به سوی خیر هدایت می کنند و در یک جمله عالمان دین معلمان خیر هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه عالمان دینی مرزبانان اعتقادی جامعه هستند، اظهار داشت: این علمای دین هستند که با صیانت از مرزهای اعتقادی جامعه مرزبان اعتقادی و جغرافیایی تربیت و تقدیم جامعه می کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه هجرت در تاریخ تمدن اسلامی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: نخستین هجرت در تاریخ اسلام مربوط به هجرت پیامبراکرم(ص) است که از مکه به مدینه هجرت کردند؛ هجرت نقش بسزایی در تحول بزرگ اجتماعی دارد.

وی با تاکید بر اینکه علما باید در همه شرایط در صحنه باشند و از انقلاب اسلامی صیانت کنند، ابراز کرد: دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی می خواستند شکست انقلاب را ببینند در حالی که ملت ایران با ایستادگی و مقاومت امسال چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران بسیار پرشور برگزار می شود، گفت: حضور با شکوه در انتخابات موجب امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان است؛ ولایتمداری و تبعیت از رهبر انقلاب رمز موفقیت و پیروزی های کشور است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات