۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۰۹۲۶۹
سرلشکر رحیم صفوی:

رسالت روحانیت انقلابی ترویج و تقویت فرهنگ مقاومت است + فیلم

رسالت روحانیت انقلابی ترویج و تقویت فرهنگ مقاومت است + فیلم
مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به رسالت روحانیان مبنی بر لزوم امید دهی به مردم و ترویج فرهنگ مقاومت تأکید کرد که قطب جدید فرهنگ ناب اسلامی در ایران شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ملی پرچم داران انقلاب ویژه تجلیل از طلاب و روحانیون رزمنده دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا در این همایش با اشاره به این که امروز در شرایط فوق العاده و سرنوشت سازی هستیم، گفت: محیط داخلی و بین المللی ما از نظر مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در حال یک دگرگونی است که باید آن را درک کنیم.

وی افزود: بعد از انقلاب 46 میلیون نفر به دنیا آمده اند که جنگ و انقلاب و امام را ندیده اند یا آن چنان به خاطر ندارند که نوع زندگی های آنها تغییر کرده و با دوران قبل متفاوت است، امروز مجموعه مسائل در هم تأثیرگذار است و در این شرایط حساس که در یک پیچ تاریخی هستیم که آن را درک کردیم و در آن مقاومت کردیم به امید خدا تا چند سال دیگر به پیروزی می‌ رسیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در ادامه بیان کرد: اگر مردم و جوانان توسط شما به نور قرآن و معرفت اهل بیت(ع) روشن شده و با عقلانیت توانستیم کشور را اداره کنیم و بتوانیم نسل جوان را بسازیم به پیروزی نهایی می‌ رسیم.

وی با اشاره به این که کشور ما دارای یک نظام انتخاباتی است، گفت: اگر مردم شورای شهر، نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس جمهور را درست انتخاب کنند خیلی از موارد اصلاح می‌ شود ولی چه کنیم که مردم ما احساساتی هستند، اصلاح این تفکر با شما است.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: شما راه نجات را خوب به جوان ها نشان بدهید و این که عزم و اراده ملت ها چگونه رقم می‌ خورد، آیا با صبر و بصیرت و مجاهدت و انقلابی بودن مشکلات حل نمی شود؟ باید درک متقابلی بین مجلس و دولت و نیروهای مسلح و راهبردهای دشمن و مقابله با آن داشته باشیم.

وی در ادامه تقویت مکتب مقاومت را رسالت روحانیت انقلابی دانست و گفت: ما تا الان سه گفتمان در جهان اسلام داشته ایم، یک گفتمان پیروی از غرب در تمامی ابعاد است، گفتمان دوم گفتمان اصلاحات است که در پی به روز کردن نظام آموزشی و شرایط اقتصادی و تعامل سازنده با بلوک غرب بوده است که امیرکبیر چهره پیشتاز در این عرصه بود و گفتمان سوم نظریه و مکتب مقاومت در جهان اسلام است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با تأکید بر این که این مکتب به دنبال عدالت و قسط اجتماعی و مبارزه با استکبار و استعمار است، گفت: این مکتب می‌ خواهد احکام نورانی قرآن در جامعه جاری شود و این که سرنوشت مردم به دست خودشان باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بعد از امام راحل به دنبال توسعه این گفتمان در کشور و در جهان هستند که در سخنرانی اخیر خود نیز به آن اشاره کردند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در ادامه بیان کرد: به نظر یکی از اندیشمندان غربی دوران جنگ سرد با شیوه جدیدی آغاز شده است، جهان غرب از جمله آمریکا با سه چالش رو به رو است که چالش اول آن ماهیت نظامی دارد، این چالش در مقابل روسیه است و نماد آن پیمان ناتو است.

وی با اشاره به دومین چالش آمریکایی ها به تبیین چالش گسل اقتصادی پرداخت و گفت: این گسل در مقابله چینی ها است، همچنانکه چین تلاش می‌ کنند تا سال 2030 قدرت اقتصادی اش بر آمریکا غلبه پیدا کند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: چالش و گسل سوم غرب به رهبری آمریکا یک چالش فرهنگی و تمدنی است، از نظر من این چالش فرهنگ و تمدن جدید اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی و افکار واندیشه های امام و رهبر معظم انقلاب با محوریت اسلام ناب محمدی است.

وی بیان داشت: این چالش در مقابل فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب که فقط مبتنی بر فناوری ومادیت است قد علم کرده است، اگرچه آنها تلاش می‌ کنند با رسانه های فراوان در جهان اسلام و ایران ارزش ها و باورها را تغییر بدهند و تا اندازه ای هم موفق بوده اند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با تأکید بر این که قدرت از نیمکره غربی به آرامی در حال حرکت به نیمکره شرقی یعنی آسیا و تا اندازه ای آفریقا است، گفت: اندیشمندان غربی معتقدند که ماهیت این حرکت فکری و فرهنگی است و می‌ تواند یک قدرت بزرگ را به رهبری انقلاب کبیر اسلامی در جهان امروز تشکیل بدهد که تا 50 سال آینده قطب بزرگ قدرت اسلام خواهد بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در روز 14 خرداد در ارتباط با فرهنگ مقاومت صحبت های مهمی بیان کرده و فرمودند که این مقاومت ما را در برابر تحریم های ظالمانه و تروریسم اقتصادی بالا برده و جنگ فرهنگی جبهه ما نیز پیروز شده است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در ادامه بیان کرد: دنیا به این نتیجه رسیده که اسلام ترکیه و مالزی و امثال آن نتیجه بخش نیست بلکه این اسلام ایران است که تأثیر گذاری دارد تا جایی که بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون نفر از اسلام و انقلاب ایران الگوگیری کرده اند.

وی با اشاره به این که شیعه با اهل سنت دارای احکام مشترک زیادی است، گفت: بسیاری از تنگه های دریایی برای اقتصاد دنیا در اختیار مسلمانان است که با هم افزایی و همراهی  با یکدیگر می‌ توانند اقتصاد جهان را به دست بگیرند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: بدانید پرچم جدید قطب جدید فرهنگ اسلام حقیقی امروز به دست رهبر معظم انقلاب است و به همین خاطر دشمنی های غربی ها و آمریکایی ها با ما تمام شدنی نیست، از این کشور و امت ما راه عزت آفرین و اقتدار آفرین را تا پیروزی نهایی ادامه می‌ دهد اگرچه مشکلاتی در ساختارها داریم.

وی بیان داشت: رسالت شما روحانیان انقلابی تشریح و تبیین مکتب مقاومت و دادن امیدواری و بشارت به پیروزی اسلام و انقلاب اسلامی به مردم است، از این رو به مشکلات محلی و شهری و استانی و کشوری در حد توان رسیدگی کنید همچنانکه این حضور پررنگ را در جریان سیل دیدیم./1330/پ202/ق

تعداد بازدید : 14
ارسال نظرات