۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۶۰۶۳۷۵
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

مؤمنان باید در برابر هنجارشکنی ها و سبک شمردن دین اعلام موضع کنند

مؤمنان باید در برابر هنجارشکنی ها و سبک شمردن دین اعلام موضع کنند
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مؤمنان باید غیرت دینی داشته و در برابر هنجارشکنی ها اعلام موضع کنند، گفت: سبک شمردن احکام الهی از مصادیق ظلم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون به تفسیر آیه 68 سوره انعام پرداخت و گفت: انسان باید از کسانی که آیات الهی را انکار کرده و آنها را به سخره می گیرند، اعراض کرده و با اینگونه افراد هم نشینی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مؤمن باید غیرت دینی داشته باشد، اظهار داشت: مؤمنان باید نسبت به احکام الهی حساس بوده و اجازه ندهد دیگران دین را مورد استهزاء قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: انسان مؤمن هنگامی که با افرادی که دین را به سخره می گیرند و آن را سبک می شمرند، مواجه می شود باید از خود واکنش نشان دهد.

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: انسان مسلمان نباید در مجالسی که مطابق احکام الهی نبوده و مبانی دینی را سبک می شمرد حاضر شود و نسبت به آن بی تفاوت باشد؛ مؤمن حقیقی کسی است که در برابر هنجارشکنی ها اعلام موضع کرده و غیرت دینی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مؤمن باید با رفتار خود دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کند، ابراز داشت: انسان نباید در مجلسی که برای استهزاء دین برپا شده شرکت کند و اگر ناخواسته در آن حاضر شد باید به نشانه اعتراض آنجا را ترک کند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با بیان اینکه سبک شمردن احکام الهی از مصادیق ظلم است، عنوان کرد: مؤمنان باید با غیرت دینی هویت حقیقی و اسلامی خود را حفظ کرده و با افراد ظالم و ستمکاری که دین خداوند را به سخره می گیرند، همنشینی نکنند./841/پ210/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات