۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۹۸۱۰۲
رییس کمیته ملی حقوق بشر قطر:

عربستان را به خاطر سیاسی کاری در حج، مورد بازپرسی قرار می دهیم

عربستان را به خاطر سیاسی کاری در حج، مورد بازپرسی قرار می دهیم
رییس کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرد: عربستان را از طریق قوانین سازمان ملل و هیأت های بین المللی به دلیل سیاسی کاری در حج، مورد بازپرسی قرار می دهیم.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، «علی بن صميخ المری» رییس کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرد که بزودی سازوکارهایی طبق قوانین سازمان ملل، هیأت های بین المللی و پارلمان اروپا علیه عربستان اتخاذ می کند تا این کشور را به دلیل نقض قوانین بین المللی و سیاسی کاری در حج مورد بازپرسی قرار دهد.

 رییس کمیته ملی حقوق بشر قطر بیان داشت که به رغم گذشت 20 ماه از محاصره قطر، عربستان سعودی هیچ اقدام یا سازوکار محسوسی و مؤثری برای ممانعت از سیاسی کردن حج و محروم شدن شهروندان قطری برای ادای مناسک حج و عمره طی دو موسم گذشته برنداشته است.

وزارت حج و عمره عربستان اخیرا بیانیه ای در خصوص شرایط حضور عمره گزاران قطری صادر کرد که طبق تنها به آن دسته از شهروندان قطری اجازه مشارکت در مراسم حج عمره را داد که از خارج این کشور و فقط از طریق هوایی به فرودگاه ملک خالد جده وارد شوند.

گفتنی است که نهادهای حقوق بشر طی سال های اخیر سیاسی کاری عربستان در برگزاری مناسک حج و عمره را محکوم کرده بودند./983/ب901/ع

ارسال نظرات