۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۹۸۱۰۰

نخستین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در دانشگاه بیرجند برگزار شد

نخستین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در دانشگاه بیرجند برگزار شد
دبیر علمی همایش ملی نماز خراسان جنوبی گفت: نخستین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» امروز در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید حسن حسینی، دبیر علمی همایش ملی نماز خراسان جنوبی صبح امروز در همایش ملی «نماز، هویت و جوانان»، اظهار داشت: نخستین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» امروز در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

وی گفت: تعداد 157 نفر در این همایش ملی ثبت نام و 109 مقاله ارسال کردند که برای داوری این مقالات نیز چهار سر داور و 21 داور دعوت شدند.

دبیر علمی همایش ملی نماز خراسان جنوبی افزود: با انجام داوری‌ها، تعداد 21 مقاله برای سخنرانی و 27 مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شدند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه 21 کتابچه مقالات چاپ می‌شود، تصریح کرد: اگر شهدا نبودند امروز دانشگاه‌ها در کشور در بهترین وضعیت خود قرار نداشتند بنابراین به برکت خون شهدا امروز اینچنین همایش‌هایی برگزار می‌شود.

وی نماز را از فرائض مهم دین اسلام دانست و ادامه داد: نماز در اسلام جایگاه بالایی دارد و آسایش و آرامش ره آورد نماز است و باید این عبادت مهم مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدعلی جعفری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند نیز در این همایش بیان کرد: تبلیغ و ترویج نماز در جامعه و آشنایی بیشتر دانشجویان و اساتید و اعضای علمی دانشگاه از جمله اهداف این همایش است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه نخستین مبلغان نماز در جوامع بشری، انبیای الهی بودند، گفت: این همایش یک روزه است و در صبح افتتاحیه و عصر نیز ارائه مقالات خواهد بود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات