۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۹۷۹۷۳

مجموعه همایش های مطالعات زنان و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

مجموعه همایش های مطالعات زنان و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود
جاویدی از برگزاری مجموعه همایش­ های مطالعات زنان و انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رقیه جاویدی با اشاره به برگزاری مجموعه همایش­ های مطالعات زنان و انقلاب اسلامی بیان کرد: باید هم‌اندیشی­‌های علمی و در عین ­حال کاربردی در جهت ارتقای سطح مطالعات انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران در دستور کار قرار گیرد.

وی هدف از برگزاری این همایش‌ها را بررسی وضعیت کنونی و همچنین چشم‌انداز آموزش و پژوهش طلاب خواهر پیرامون انقلاب اسلامی و زنان و خانواده عنوان کرد.

رئیس اداره سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: هدف دیگر از برگزاری این همایش­‌ها برجسته‌کردن این نگاه است که زنان فرهیخته و دانشمند از دستاورد مبارک انقلاب اسلامی هستند که در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، علمی، پژوهشی، آموزشی، تبلیغی، اجتماعی، سیاسی و غیره نقش آفرینی و اثرگذاری بسیار خوبی دارند.

جاویدی اظهار کرد: ستاد مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران متولی برگزاری همایش‌هایی مرکزی و منطقه‌ای است که به مسائلی پیرامون «انقلاب اسلامی» به «مطالعات زنان و انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه» و نیز «وضعیت مطالعات انقلاب و زنان و خانواده در بستر انقلاب اسلامی» پرداخته و این مجموعه همایش‌ها در پنج استان تهران، قم، یزد، گلستان و اصفهان برگزار خواهد شد.

وی گفت مخاطبان همایش طلاب مقاطع مختلف آموزشی، فارغ‌التحصیلان، مدرسان دروس مرتبط با انقلاب اسلامی و زنان و خانواده، طلابی که پایان‌نامه یا پژوهش‌های مرتبط با انقلاب اسلامی، زنان و خانواده دارند و همچنین فرهیختگان و استادان دانشگاه یا دیگر مراکز مشغول به تدریس پیرامون انقلاب اسلامی و زنان و خانواده می‌پردازند هستند.

جاویدی تشریح کرد: کسانی که در این دوره‌ها شرکت کنند از تسهیلاتی همچون گواهی شرکت در دوره، اعطای گواهی ارائه به استادان و اعطای بسته فرهنگی پژوهشی برخوردار می‌شوند، همچنین محتوای پنل‌ها تبدیل به کتاب خواهد شده و اعضای شرکت کننده در همایش، به عضویت انجمن علمی علوم اجتماعی حوزه و کمیته‌های تخصصی پژوهشی آن ذیل عنوان «مطالعات انقلاب اسلامی» در خواهند آمد.

رئیس اداره سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه همایش‌های مطالعات زنان و انقلاب اسلامی از فردا اول اسفند ماه در استان‌های یادشده برگزار می‌شود.
/1324/د102/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات