۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۵۹۷۵۴۹

نماینده آیت الله سیستانی بر پذیرش نقد سازنده تاکید کرد

نماینده آیت الله سیستانی بر پذیرش نقد سازنده تاکید کرد
نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: نقد سازنده و مثبت باید مورد پذیرش قرار گیرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) واقع در کربلا معلا برگزار شد، بر ضرورت نقد پذیری و نصیحت در همه مراحل زندگی تاکید کرد و گفت: یکی از درس های تربیتی برای تصحیح مسیر زندگی نیاز فرد و جامعه به نقد سازنده در مقابل نقد سلبی و تخریب کننده است.

وی با بیان اینکه ما به نقد مثبت به شدت نیازمندیم، افزود: نقد مثبت با صداقت و ارزش گذاری انسان در قالب فردی و اجتماعی صورت می گیرد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: انسان به غیر از معصوم دچار لغزش و خطا می شود که این خط گاهی در عبادات، روابط با خداوند متعال، اندیشه، اخلاق، رفتار و همه امور زندگی رخ می دهد.

وی ادامه داد: فرد و جامعه وقتی دچار خطا و اشتباه می شود نیازمند هشدار و اخطار است در غیر این صورت به سمت هلاکت پیش می رود پس باید دائما خطا و اشتباهات خود را بررسی سازیم تا بتوانیم آن ها را جبران و تصحیح کنیم.

حجت الاسلام کربلایی نقد را به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم کرد و بیان داشت: نقد اعم از درونی و بیرونی باید با اخلاق همراه باشد تا به نتیجه مطلوب دست یابد. گاهی نقد از مسیر صحیح خود خارج می شود و فرد، جامعه و روابط افراد و جوامع را به هلاکت می کشاند و جای خود را به کینه و حسادت می دهد.

وی پذیرش نقد صحیح را مهم دانست و گفت: نقد و نصیحت مثبت دیگران باید مورد پذیرش قرار گیرد در غیر این صورت با مشکل فکری، اجتماعی و اخلاقی مواجه هستیم. انسان منطقی نصیحت و نقد دیگران را می‎پذیرد و آن را برای خود کسر شان نمی داند./994/ب901/ف

ارسال نظرات