۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۴۳۴۶
آیت الله خاتمی:

همه لحظات زندگی حضرت فاطمه زهرا درس است

همه لحظات زندگی حضرت فاطمه زهرا درس است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که لحظه به لحظه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) درس است، گفت: حضرت زهرا(س) مزد پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که امروز در آستان مقدس حضرت امامزاده حسن(ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: روایت است وقتی حضرت فاطمه زهرا(س) به نماز می‌ایستاد نور وجودش برای آسمانیان درخشندگی داشت به همین علت نام مبارک زهرا را بر ایشان گذاشتند.

وی افزود: نبی اکرم(ص) که به مقام منزلت دخت گرامی خود آگاه بود، به قدری برای ایشان ارزش قائل بود که از همان دوران کودکی و طفولیت زمانی که می‌خواست در محضر پیامبر(ص) حاضر شود، رسول خدا(ص) به استقبال ایشان می‌آمد و ایشان را در جای خود می‌نشاند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این محبت، یک محبت عاطفی نیست بلکه محبتی مکتبی است؛ دوره طفولیت این بانوی نور و معنویت همه با رنج در راه خدا همراه بود؛ حضرت فاطمه زهرا(س) که در قرآن از ایشان با نام کوثر یاد شده است مزد پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: لحظه به لحظه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) درس است؛ فخر رازی از علمای اهل سنت می‌گوید فرزندان فاطمه را کشتند اما هنوز عالم پر است از بچه های فاطمه.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: کرامات معنوی فرزندان حضرت فاطمه(س) کرامات کمی نیست که یکی از نمونه‌های بارز آن امام خمینی(ره) است؛ امام خمینی(ره) از جلوه‌های کوثر است؛ قیامی به پا کرد که دین، اهل بیت و ایرانی که اصلاً به حساب نمی‌آمد اما امروز ششمین قدرت جهان است، احیا شد.

وی افزود: روزگاری بر ایران ما گذشت که آن را نوکر صهیونیست‌ها می‌دانستند و هواپیماهای این رژیم غاصب در پایگاه دزفول برای ریختن بمب بر سر فلسطینی‌ها سوخت‌گیری می‌کردند؛ این وضع ایران بود.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: در آن دوران سفرای کشورهای اروپایی در کشور ما افزون بر حقوق، حق توحش می‌گرفتند؛ هویدا در کتاب خاطرات خود می‌نویسد در دوره پهلوی بر سردر باشگاهی در تهران نوشته بود ورود ایرانی و سگ ممنوع؛ این حرف را کسی می‌زند که طاغوتی محض است.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که می‌گویند در ایران آزادی نیست خفقان دوره طاغوت را درک نکرده‌اند؛ ایران در آن زمان به تمام معنا برده بود تا حدی که حتی شاه در کتاب خود می‌نویسد کاش آنقدر نوکری آمریکا را نکرده بودم./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات