۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۹۴۳۲۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

پاسخگویی به شبهات دینی نیازمند جهاد تبلیغی روحانیت است

پاسخگویی به شبهات دینی نیازمند جهاد تبلیغی روحانیت است
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی مطرح شده در جامعه نیازمند جهاد علمی مبلغان دینی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان دینی شهرستان آمل، تبلیغ دین را یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: عالمان بزرگ، در زمره مبلغان دیانت بودند و مسؤولیت خود را در سنگر تبلیغ و ارشاد جامعه ایفا کردند.
 
وی با بیان این که دین مبین اسلام با تبلیغ در جهان گسترش پیدا کرد، افزود: امروز نیز حفظ و صیانت از دین و ارزش‌های معنوی در گرو تبلیغ صحیح دین از سوی روحانیت است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تبلیغ یکی از مهم‌ترین اصول در دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: جهاد تبلیغ در اسلام ناب جایگاهی هم تراز جهاد در راه خداوند دارد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ دین از هزاران سال گذشته تا به امروز وجود داشته است، تصریح کرد: انبیاء و اولیای الهی با تبلیغ توانستند دین را در میان ملت‌ها گسترش دهند.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که جهاد تبلیغی همواره یکی از مهم‌ترین مسؤولیت‌های روحانیت بوده است، بیان داشت: روحانیت، به عنوان پرچمدار دینداری، دعوت مردم به دیانت را همواره بر عهده داشته است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر تلاش‌های تبلیغی روحانیت نبود امروز دین در جوامع مختلف فراگیر نمی‌شد، خاطرنشان کرد: روحانیت با دفاع منطقی و مستدل از دین، مفاهیم اسلام ناب را در جامعه گسترش داد و نهادینه کرد.
 
حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امروز نیز صیانت از اسلام ناب، باور‌ها و ارزش‌های اسلامی از جمله رسالت‌های مهم روحانیت است، تصریح کرد: با توجه به این که امروز دایره نیاز‌ها و دغدغه‌های جامعه گسترش یافته، وظیفه روحانیت در پاسخگویی به این نیاز‌ها بسیار بیشتر شده است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز شبهات بسیاری از سوی دشمنان در جامعه اسلامی ترویج و گسترش یافته است، بیان داشت: پاسخگویی به این شبهات و سؤوالات مطرح شده نیازمند جهاد علمی مبلغان دینی است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات