۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۸۷۰۶۰
امام جمعه تبریز:

دور جدید تحریم‌های آمریکا شکست خورده است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: ثبات بازار ارز در شرایطی است که دور جدید تحریم‌ها به صورت یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران آغاز شده و همه منتظر شوک‌ جدید اقتصادی در کشور بودند.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مردم با مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی مواجه هستند، اظهار داشت: خوشبختانه استاندار جدید آذربایجان‌شرقی نیز فردی تلاشگر، دانشمند و مردمی است که انتظار می‌رود مشکلات منطقه با وجود دکتر پورمحمدی برطرف شود.

وی با اشاره به این‌که مردم مشکلات زیادی داشته و به یک رسیدگی و تفکر و مهربانی نیاز دارند، خاطرنشان کرد: جناب آقای استاندار لطفا در روزهای نخست شروع کار خود، این تاکید را به مسؤولان داشته باشید که با مردم کنار آمده و مهربان باشند و اگر حل مشکلات آنها قانونی هم نباشد، لااقل خوشرویی را از ملت دریغ نکنند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که آرامش و ثبات نسبی در بازار ارز و طلا را شاهد هستیم و امیدواریم روند نزولی قیمت ارز ادامه پیدا کند، افزود: این مسأله در شرایطی اتفاق می افتد که دور جدید تحریم‌ها به صورت یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران آغاز شده است و همه منتظر شوک‌ جدید اقتصادی در کشور بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اهتمام جدی مدیران اقتصادی کشور برای رفع مشکلات تولیدکنندگان داخلی و حمایت از کالای ایران گفت: نباید همه مشکلات را با تحریم‌های اقتصادی آمریکا توجیه کرد، این بدترین نوع تحلیل است در حالی که با مدیریت صحیح، منطقی و به دور از سیاست‌زدگی می‌توان شرایط تحریم را به فرصت تبدیل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای عربی و اسلامی برای لاپوشانی جنایات عربستان سعودی در کشورهای منطقه، اظهار داشت: ماجرای جنایت بی‌سابقه و تاریخی خاشقچی در کنسولگری عربستان سعودی در کشور ترکیه، رسوایی بزرگی برای این رژیم به بار آورده است.

امام جمعه تبریز با بیان ین‌که هر روز اسناد و مدارک جدیدی از این جنایت افشا می‌شود که هر کدام ماهیت پلید این رژیم وابسته را برای افکار عمومی جهان روشن می‌کند، افزود: مقامات رژیم آل‌سعود، حتی تلاش بر انکار و یا تکذیب آن مدارم و مستندات ندارد، چراکه تمامی ادله به صورت واضح بر این جنایت تاریخی اشاره دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که ولیعهد سعودی در پشت پرده اصلی رسوایی رژیم آل‌سعود و جنایات صورت گرفته قرار دارد، تصریح کرد: نحوه برخورد کشورها و تظاهرات های مردمی علیه ولیعهد سعودی گویایی اصل ماجراست، البته دیگر دلارهای نفتی نخواهد توانست به داد این رژیم وابسته برسد.

نماینده ولی فقیه در آربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که افکار عمومی جهانی هرگز حاضر به پذیریش و توجیه جنایت‌های آل‌سعود نیست، گفت: شاید رژیم سعودی با وعده کمک‌های مالی و نفتی به کشورهای تونس و مصر، دولت‌های آنها را جذب کند، اما وجدان عمومی آگاه‌تر است و هیچگاه از کنار جنایت‌های این رژیم مرتجع به سادگی نخواهند گذشت.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با گرامیداشت دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله مدرس اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید همچون شهید مدرس سازش‌ناپذیر با استکبار و ظالم بوده و نباید حاضر به معامله با استکباران و دشمنان این ملت باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که جایگاه مجلس منحصر به قانون‌گذاری نیست، گفت: شان و جایگاه مجلس در راس امور بوده و وظیفه نظارت نباید مورد غفلت نمایندگان باشد، غیبت‌ها و تاخیرهای نمایندگان مجلس در شان و اقتدار مجلس نیست و خواسته ساده زیستی نمایندگان است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات