۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۸۵۰۸۷
امام جمعه بوشهر مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد الگوی تربیتی جدید برای مقابله با تهاجم دشمن

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال این موضوع است که فکرها را مدیریت کند و در بستر این مدیریت جامعه را در مسیر دلخواه قرار دهد، گفت: در شرایط فعلی ما در یک تهاجم پر حجم انحراف تربیتی از سوی جهان استعمار هستیم و به همین دلیل نیاز است تا الگوی تربیتی جدیدی را به سوی این تهاجم بگشاییم.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه استان ظهر امروز 22 آبان در دوازدهمین نشست سالانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در مجتمع فرهنگی رفاهی نیایش مشهد برگزار شد، به بررسی جهان کنونی و آینده و تهدیدها و فرصت های تربیت و ضرورت تحول بنیادین به عنوان مهندسی نوین انقلابی آموزش و پرورش پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب که جهان استکبار در طراحی های نظم دلخواه خود در تاریخ سه تجربه را آزموده است، تصریح کرد: در واقع این سه تجربه شامل تهاجم سخت(استعمار کهنه)، تهاجم نیمه سخت(استعمار نو) و تهاجم نرم(استعمار فرانو) است که نگاه پژوهشی در این نظم نوین جهانی از ناحیه تربیتی از سوی استکبار است و در عین حال انقلاب اسلامی فرصتی برای تعلیم و تربیت جهان معاصر است که آموزش و پرورش و دانشگاه ها متکلف ارائه تعلیم و تربیت اسلامی هستند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال این موضوع است که فکرها را مدیریت کند و در بستر این مدیریت جامعه را در مسیر دلخواه قرار دهند، بیان داشت: در واقع در شرایط فعلی ما در یک تهاجم پر حجم انحراف تربیتی از سوی جهان استعمار هستیم و به همین دلیل نیاز است تا الگوی تربیتی جدیدی را به سوی این تهاجم بگشاییم.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر این مطلب که اگر حوزه امر تربیت را مدیریت نکند به صورت قطعی انحراف تربیت در جهان ما را مدیریت خواهند کرد، بیان داشت: در واقع تحولات تربیتی استعمار با ابزارهای موثر این مدیریت را برعهده می گیرد چرا که این موضوع یک قاعده است.

قاسمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه با بیان اینکه دفتر همکاری های ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید به بهترین قرارگاه فرهنگی تربیتی واحد در استان ها تبدیل شود، گفت:  از طرفی در راستای تولید محتوا در بخش های شعر، قصه و داستان ها  در مقاطع ابتدایی نیاز است تا مبلغین به کمک ما بیایند و در عین حال تقویت پیوند مسجد و منزل و مدرسه صورت گیرد.

وی در ادامه ضمن ابرازی خرسندی نسبت به طرح طلبه سرباز معلم گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در بخش مشاوره، بهتر است  طرح طلبه مشاور با رویکرد خانوادگی و تربیتی تقویت و پیگیری شود و از طرفی مدارس غیر دلتی در حوزه های علمیه راه اندازی شود./934/پ203/ب1

ارسال نظرات