۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۷۵۴۹۵
استاد حوزه علمیه:

تنها راه مقابله با توطئه دشمنان اسلام ایجاد وحدت میان مسلمانان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه مسلمانان یک نقطه مشترک دارند و آن دشمنانی هستند که می‌خواهند اساس اسلام را نابود کنند، گفت: تنها راه مقابله با توطئه دشمنان اسلام ایجاد وحدت میان مسلمانان است.
امین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی امین استاد حوزه علمیه، به مناسبت نخستین شب دهه امامت و ولایت در مسجد جامع غدیر گفت: از ابتکارات ستودنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایرانی نام گذاری روزهای معنوی است که یکی از آنها دهه امامت و ولایت نام دارد.

وی افزود: دهه امامت و ولایت از عید قربان آغاز و در عید غدیر به اتمام می‌رسد، این دهه بهترین فرصت برای تبیین و تشریح جایگاه ولایت است.

حجت الاسلام امین با استناد به روایتی از امام رضا(ع) که فرمودند: در روز غدیر این روز فرخنده را به برادران دینی خود تبریک بگویید، ابراز کرد: امامت و ولایت نعمت خداوند به انسان‌ها است. نعمات الهی به دو بخش مادی و معنوی تقسیم می‌شود و ولایت نعمت معنوی خداوند به بشر است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند: زمانی که با برادران اهل سنت بحث می‌کنید به آنان بگویید راه ما راه خداوند است و آنچه خداوند برای ما برگزیده ما همان را برای خود اختیار کرده‌ایم، خداوند پیامبر را برگزید و نعمت آل پیامبر را به ما عنایت فرمود و ما نیز همانی را انتخاب کردیم که خداوند برای ما انتخاب کرده است؛ بنابراین پذیرش ولایت امیرمومنان علی(ع) نعمت است و باید خدا را نسبت به این نعمت شکر کنیم.

وی اضافه کرد: اگر خداوند به ما تفضل نمی‌ کرد معلوم نبود امروز ما شیعه بودیم یا خیر؛ بنابراین ما باید شاکر این نعمت الهی باشیم.

حجت الاسلام امین با تاکید بر اینکه تمسک به اهل بیت(ع) سبب می‌شود انسان از گمراهی و تاریکی نجات یابد، عنوان کرد: ولایت پذیری و اعلام برائت از طاغوت توفیقی الهی است که خداوند به ما عنایت کرده تا به ولایت امیرمومنان علی(ع) تمسک بجوییم این تمسک دارای دو بخش است که بخش نخست آن مربوط به مباحث اعتقادی می‌شود که در این زمینه شیعیان چیزی کم ندارند و علما و فقهای شیعه بسیاری از شبهات را پاسخ داده‌اند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ما معتقد هستیم پیامبر(ص) افضل الناس هستند و هرگز گناه و اشتباه نمی‌کنند اما برخی این اعتقاد را ندارد و در رابطه با امامت نیز تصور می‌کنند علم امام در حد یک قاضی باشد کفایت است و اگر در خانه یک پیاله شراب هم بخورد به امامت او لطمه نمی‌زند اما ما شیعیان معتقد هستیم امام اعلم الناس و معصوم است و هرگز ایشان مرتکب خطا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سند امامت امام علی(ع) خطبه غدیر است، گفت: امام واسطه فیض الهی و رحمت خداوند بر روی زمین است بنابراین در مساله ولایت تنها بحث رهبری مطرح نیست و رهبری اهل بیت(ع) بخش کوچکی از مساله ولایت است زیرا تمسک به اهل بیت(ع) عین توحید است.

حجت الاسلام امین با بیان اینکه اختلاف عقیده در میان مسلمانان هیچ منافاتی با مساله تقریب ندارد، خاطرنشان کرد: همه مسلمانان یک نقطه مشترک دارند و آن دشمنانی هستند که می‌خواهند اساس اسلام را نابود کنند از این رو اتحاد و انسجام جوامع اسلامی در برابر دشمنان امری لازم و ضروری است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات