۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۶۲۴۸۲
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

قاضی نورالله شوشتری مصداق شهید راه حق و فضیلت است

مدیر حوزه علمیه خوزستان بازخوانی اهداف، تألیفات و شخصیت قاضی نورالله شوشتری را بسیار ضروری دانست و گفت: قاضی نورالله شوشتری مصداق شهید راه حق و فضیلت است که تا ابد زنده خواهند ماند.
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: اراده خداوند در آن است که هر انسانی که در ذات باری تعالی ذوب شود و اعمالش را توأم با اخلاص قرار دهد و خود را حقیر و ناچیز بشمارد به همان اندازه از سوی خداوند بزرگی و مرتبت پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان عنوان داشت: تجلی اراده پروردگار در علمایی است که عمرشان را برای طاعت و بندگی و مبارزه در راه خدا صرف کرده باشند و قاضی سید نورالله شوشتری یکی از مصادیق چنین علمایی است که پس از ۴۰۰ سال آرام آرام بزرگداشت وی در سرزمین های اسلامی برگزار می شود.

این مقام مسؤول افزود: شاید قاضی سید نورالله شوشتری ۴۰۰ سال در غربت قرار گرفت اما اراده خداوند بر شناخته شدن وی، بیان خدمات، احیاء دوباره آثار و الگو قرار گرفتن است.
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور به مظلومیت قاضی نورالله شوشتری اشاره کرد و ادامه داد: خداوند، بارگاه وی را مصداق «فی بیوت اذن له ان ترفع و یذکر فیه اسمه» قرار داد و امروزه مردم هند، وی را به عنوان ولی خدا و مرقدش را محل استجابت دعا می شمارند.

وی بازخوانی اهداف، تألیفات و شخصیت قاضی نورالله شوشتری را بسیار ضروری دانست و گفت: قاضی نورالله شوشتری مصداق شهید راه حق و فضیلت است که تا ابد زنده خواهند ماند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در رابطه با تألیفات شهید ثالث عنوان داشت: وی بیش از ۱۴۰ اثر در زمینه های مختلف تألیف کرد که افزون بر نشان از احاطه آن بزرگوار در علوم مختلف، می توانند در دسترس علوم قرار گیرند./۹۴۵۶/ت303/ب1

ارسال نظرات