۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۵۱۹۰۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نمایندگان مجلس برای احقاق حق مردم فریاد بزنند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم‌اند و باید برای دفاع از حقوق و احقاق حق آن‌ها فریاد بزنند و برای بهتر شدن معیشت مردم بیشتر از پیش تلاش کنند.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در دیدار مدیرعامل و جمعی از کارکنان شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان، اظهار داشت: امام صادق (ع) سه چیز را به‌عنوان اصول انسانی برای جامعه بیان کرده است که عبارت‌اند از عدالت، امنیت و معیشت و هر جامعه‌ای که از این سه اصل پیروی کند، جامعه‌ای پویا و شکوفا در همه حوزه‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما اسلامی است و با رویکرد کمک به مستضعفان و کم کردن فاصله طبقاتی به وجود آمده است و نباید در این نظام شاهد برخی کم‌کاری‌ها در حوزه کمک به مردم به‌ویژه محرومان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین افزود: انقلاب پیروز شد تا عقب‌ماندگان اقتصادی و آن‌هایی که از سوی رژیم پهلوی ضعیف نگه‌داشته شده بودند، بتوانند از معیشت و رفاه مناسب برخوردار شوند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اصل 44 برای این به تصویب رسید که بخش‌های خصوصی در تولیدات داخلی و رونق بازار کار و درآمد مردم سهیم باشند که متأسفانه این اصل تاکنون یا اجرا نشده است و یا به‌صورت ناقص اجراشده است.

وی همچنین افزود: اقتصاد در کشور ما مریض است و مشکل دارد و هنوز بر روی ریل اصلی خود قرار نگرفته است؛ به گونه ای که هرروز مسؤولان آمارهای جدید و متفاوتی از رکود و یا تورم را اعلام می‌کنند؛ از این رو باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌تری صورت بگیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب مشکلات کشور، به‌ویژه در حوزه اقتصاد را دیده و با توجه به نواقص موجود در اقتصاد، شعار اقتصاد مقاومتی را به مسؤولان و مردم اعلام کرده اند؛ به همین دلیل لازم است همه آحاد مردم، به‌ویژه مسؤولان کشور برای ارتقای اقتصاد مملکت کار و تلاش مضاعف داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: ما اقتصادمان نیاز به حرکت جهادی و انقلابی دارد و لازم است بخش‌های خصوصی فعال شوند و مسؤولان با اعتماد به مردم نسبت به شکوفاتر شدن اقتصاد جامعه همت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری هنوز چشم‌های ما به دروازه‌های خارجی است که این خسارت محض است و باید قبل از نگاه به بازارهای خارجی، تولید داخلی ارتقا پیدا کند.

وی در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری برای این تعیین شد که مردم روی پای خود بایستند و تولید داخلی شکوفا شود.

امام جمعه بجنورد افزود: دولتمردان در حوزه‌های اقتصادی هنوز با شعار پیش می‌روند؛ اما لازم است مسؤولان به‌صورت عملیاتی و میدانی و با حضور در بطن جامعه و اطلاع دقیق از جیب مردم و درآمد آن‌ها نسبت به ارائه آمارها اقدام کنند.

وی اظهار داشت: مردم باید در اقتصاد کشور شریک باشند و باید به آن‌ها امید بدهیم تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دشمن به اقتصاد ما ضربه می‌زند و در برخی مواقع دوستان هم با برخی تصمیمات غیر کارشناسی خود به توطئه‌های دشمنان کمک می‌کنند و این مشکلی دیگر در حوزه‌های اقتصادی جامعه است.

وی اضافه کرد: تعطیلی کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی یک فاجعه است و باعث بی‌سروسامان شدن چندین خانواده می‌شود و اعتراضات مردمی را در پی خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در اعتراضات باید تحلیل اقتصادی هم کرد و تنها نباید به تحلیل‌های سیاسی پرداخته شود، خاطرنشان کرد: سهام عدالت، سهمی است که مردم جامعه بر اساس آن امید به آینده خود را ترسیم می‌کنند و باید نگاه به آینده درآمد خود را پیش‌بینی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: سروصداهایی که اخیراً در خصوص سهام عدالت از سوی دولت ایجاد شده؛ آن‌گونه که بایدوشاید نتوانست مشکلات این حوزه را حل کند.

وی در پایان گفت: سهام عدالت سوپاپ اطمینان جامعه است و نباید مسؤولان جلوی آن را ببندند./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات