۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۴۴۲۴۲
وزیر نفت:

دولت فعلا تصميم بر افزايش قیمت بنزين و گازوئيل ندارد

وزير نفت با اشاره به احتمال افزايش قيمت بنزين و گازوئيل افزود: طي روزهاي گذشته بنا برگفته رييس جمهور نيز مجموع قیمت این دو باهم کمتر از مجموع قیمت این دو در عرصه جهانی است اما دولت تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته است.
زنگنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، بیژن نامدار زنگنه وزير نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره چگونگي وضعیت فعلی چاه آتش گرفته رگ سفید، گفت: همانطور كه قبلا هم اعلام كردم با دو روش مي توان اين چاه را خاموش كرد، ابتدا از بالا و سپس از پايين يعني عمق زمين مي توانيم چاه را مهار كنيم.

وي ادامه داد: براي اطمينان كافي در روزهاي اول هردو روش را به كار گرفتيم و برای تمهیدات لازم دو چاه را هم در همان محل حفر کردیم.

وزير نفت تاكيد كرد: براساس پيش بيني ما احتمال می رود در یک هفته آینده به نقطه مدنظر برسیم البته در این مدت چندین بار از بالا برای کنترل آتش تلاش شد اما این تلاش ها به دلیل فشار بالای چاه به نتیجه نرسید.

زنگه يادآور شد: تمام تاكيد ما بر اين است که اقدامات با ایمنی کامل انجام شود تا به افراد آسیبی نرسد زيرا این براي اولین بار است که یک چاه فوران کرده را از پایین و از منبع تغذیه چاه کنترل می کنیم.

وي با اشاره به احتمال افزايش قيمت بنزين و گازوئيل افزود: طي روزهاي گذشته بنا برگفته رييس جمهور نيز مجموع قیمت این دو باهم کمتر از مجموع قیمت این دو در عرصه جهانی است و حدودا کمتر از دو هزار تومان خواهد بود و دولت نيز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته است.

وزير نفت در رابطه با اعلام سازمان محيط زيست مبني بر اينكه آلودگي هوا به خاطر كيفيت پايين بنزين و گازوئيل است، تصريح كرد: در حال حاضر ما در شهرهاي بزرگ بنزين يورو چهار و گازوئیل هم بدون گوگرد یا با گوگرد در حد بسیار پایین عرضه می کنیم، البته ممكن است خودروهاي ديگر از نقاط مختلف وارد شهر بشوند كه در اين ميان سوخت بي كيفيت زده باشند ولي بیشتر آلودگی به ذرات معلق در هوا برمی گردد./٨١٦/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات