۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۴۱۹۸۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

جهاد علمی امام صادق سبب حفظ پایه های فکری شیعه شد

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه تلاش امام جعفر صادق(ع) پاسداری از اصول و مبانی اعتقادی مکتب اسلام ناب و حقیقی در جامعه بود، گفت: امام صادق(ع) با جهاد علمی خود پايه هاي فکري شيعه را حفظ کرد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع تعدادی از روحانیان و مبلغان حوزه علمیه با تبریک میلاد با سعادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، از امام جعفر صادق(ع) به عنوان احیاگر مکتب تشیع یاد کرد و گفت: تلاش های علمی آن امام همام موجب تثبیت جایگاه شیعه در جهان شد.

وی با بیان این که ششمین امام شیعیان با تربیت شاگردان فراوان، پایه های شیعه را مستحکم کردند، افزود: امام صادق(ع) با تلاش های علمی خود یکی از بزرگترین دانشگاه های اسلامی را شکل دادند و هزاران طالب علم را در آن دانشگاه دینی پرورش دادند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام تلاش دشمنان برای ترحیف و جلوگیری از نشر و گسترش اسلام ناب در جامعه آغاز شد، خاطرنشان کرد: همه تلاش ائمه معصومین(ع) حفظ دین و جلوگیری از تحریف اسلام ناب از سوی دشمنان بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام صادق(ع) در جهت احیای احادیث تلاش های علمی بسیاری انجام دادند، گفت: ششمین امام شیعیان با احیای احادیث، موجب تقویت غنای فرهنگ اصیل اسلامی شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که احاديث معتبر امام صادق(ع) در طول تاريخ، منبع و منشأ استنباط احکام فقهي و استخراج مسائل حقوقي و موازين اخلاقي از سوی فقها و عالمان دینی بوده است، افزود: امروز مراکز دینی، رشد و گسترش برنامه های دینی و فقهی خود را مرهون های تلاش علمی ششمین امام شیعیان هستند.    

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود به تلاش مکاتب و اندیشه های انحرافی در دوران امامت ششمین امام شیعیان اشاره کرد و با بیان این که مقابله و مبارزه با این اندیشه های انحرافی نیز یکی از تلاش های مهم امام جعفر صادق(ع) بود، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) با برنامه های علمی و فرهنگی خود ضمن مقابله با این مکاتب انحرافی، مانع از تحرک و گسترش آنها در جامعه شدند.

جهاد علمی امام صادق(ع) موجب حفظ پایه های فکری شیعه شد

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه تلاش امام جعفر صادق(ع) پاسداری از اصول و مبانی اعتقادی مکتب اسلام ناب و حقیقی در جامعه بود، تصریح کرد: امام صادق(ع) با جهاد علمی خود پايه هاي فکري شيعه را حفظ کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تلاش های علمی و تبلیغی امام صادق (ع) منجر به شکل‌گيري انديشه‌اي ناب در آن دوران شد، بیان داشت: ایشان با برنامه های خود نه تنها توانست شاگردان بسياري را در همه زمينه‌ها تربيت کند، بلکه موجب بيمه شدن شيعه و پالايش تفکرات اسلامي در طول صدها سال شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امام صادق(ع) با هوشمندی و تدبیر خود توانستند ضمن تبلیغ دین و اسلام ناب جامعه را در مسیر صحیح هدایت کند، تصریح کرد: امام صادق(ع) با استدلال های قوی پاسخ کسانی که ایجاد شبهه می کردند را می دادند و با همین روش توانستند بستری را برای رشد و تعالی اسلام شیعی فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام صادق(ع) با وجود همه مشکلات و سختی ها، لحظه اي از وظيفه اصلي خود که تبيين معارف اسلامي بود کوتاه نيامد، تصریح کرد: آن امام همام با تلاش های بی وقفه خود موجب ماندگاري مکتب اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را فراهم کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امام صادق(ع) را مشعل هدايت جامعه اسلامي عنوان و خاطرنشان كرد: تشکيل دانشگاه و مراکز علمي و تربيت بيش از چهار هزار شاگرد نشان از عمق ديد امام صادق(ع) در عرصه سياسي و اجتماعي داشت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که رشد و تعالی امروز حوزه های علمیه را مرهون تلاش های علمی امام صادق(ع) هستیم، تصریح کرد: امروز مراکز حوزوی به ویژه حوزویان باید در عمل ادامه دهنده همان راه و مسیری باشند که رییس مذهب تشیع آغاز کردند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که شاگردان مکتب جعفری قرن ها با تحمل مصائب و مشکلات بسیاری از شریعت محمدی و معارف اهل بیت(ع) حراست و پشتیبانی کردند، گفت: حوزه و روحانیت به عنوان مروجان اصلی دین در جامعه رسالت بسیار سنگینی در حفظ دستاوردهای ائمه اطهار(ع) بر عهده دارند.

حوزه های علمیه میراث دار دستاوردهای ائمه اطهار هستند

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه امروز میراث دار حقیقی دستاوردهای ارزشمند ائمه اطهار(ع) به ویژه امام صادق(ع) در طول تاریخ هستند، افزود: حوزه و روحانیت با حفظ و گسترش دین بزرگترین گام را در مسیر عمل به خواسته های اهل بیت(ع) بر می دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شیعه همواره به دلیل جایگاه وعظمت خود در جهان مورد تهاجم بدخواهان و دشمنان قرار داشته است، تصریح کرد: دشمنی با اهل بیت پیامبر گرامی اسلام در ادوار مختلف وجود داشته و امروز نیز این دشمنی با شیعیان همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که علیرغم همه توطئه ها و دشمنی ها علیه شیعیان، هر روز شاهد تقویت جایگاه شیعه در جهان هستیم، گفت: شیعه در طول تاریخ همواره در مسیری که اهل بیت(ع) تعیین کرده اند گام برداشته اند و امروز به برکت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جهان از یک عزت و آبروی خاصی برخوردار هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران روحانیت را وارث یک میراث هزار ساله معرفی کرد و با بیان این که تلاش این قشر تأثیرگذار جامعه باید در جهت حراست و پشتیبانی از این میراث گرانقدر باشد، گفت: امروز وظیفه روحانیت بسیار سنگین تر از گذشته است و باید در این مسیر تلاش ها نیز بیشتر شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات